הטובים לטייסת

תכנית חינוכית בשם “הטייסת” המופעלת על ידי הקרן ע”ש אילן רמון תיושם בבתי הספר בצפת. בתוכנית ישתתפו 22 תלמידים מכיתות ה’- ו’, שייבחרו לאחר מבחני מיון.   

כשבוע לאחר שקרן רמון ע״ש אילן, רונה ואסף רמון הצליחה להצמיח את האסטרונאוט השני של מדינת ישראל, מגיעה הקרן לפעילות חינוכית בבירת הגליל. בימים אלו החלו קרן רמון ועיריית צפת לגייס מדריכים להובלת תכנית מנהיגות ייחודית לבתי הספר היסודיים בצפת.

מדובר בפעילות חינוכית למצוינות, שתפעל בשלב ראשון בשלושה בתי ספר המייצגים את האוכלוסייה בצפת: חילוני, דתי וחרדי: ממלכתי ב, בירב וגנזי מלך. בתום השלב הניסיוני מתכוונים בעיריית צפת ובקרן רמון להרחיב את פעילות הטייסת למוסדות חינוך נוספים ברחבי העיר צפת.

‘הטייסת’ הינה תכנית ייחודית להעצמה ומנהיגות חברתית ערכית בשת”פ עם טייסות חיל האוויר במטרה לצמצם פערים חברתיים בקרב ילדים ובני נוער, באמצעות פעילות העשרה מגוונת במוסדות החינוך בפריפריה.

מטרת התוכנית היא ליצור שינוי של מנהיגות חיובית ערכית בקרב תלמידי התכנית, השפעה על קהילת בית הספר, פיתוח וטיפוח מסוגלות אישית להעצמה. הפעילות תכלול כאמור אימון אישי וקבוצתי בקרב ילדי העיר צפת באמצעות תהליכי עומק, בשיתוף טייסת רמת דוד 117.

לאחר שהשבוע חתמה עיריית צפת עם קרן רמון על הסכם שיתוף פעילות וקידום הפרויקט, על פי התכנית, הפעילות בצפת תחל מיד עם השלמת גיוס הצוותים המקצועיים. התכנית תכלול עד 22 תלמידים מכיתות ה-ו שיעברו מיונים מתקדמים חיצוניים ברמות הגבוהות ביותר על ידי צוותי הטייסת וישתלבו בתכנית.

במסגרת התוכנית לצד החינוך למצוינות יבקרו התלמידים בטייסת 17 ברמת דוד, ייצאו למסע של שבוע ימים בנגב, יחווה טיסה בסימולטור טיסה של חייל האוויר כטייסים לכל דבר.

לצד הבשורה החינוכית יש גם בשורה תעסוקתית: בקרן רמון מגייסים צוותים איכותיים בעלי תואר אקדמי בתחום החינוך, הוראה, מדעי התנהגות, ניסיון בהדרכה וכו’. מי שמעוניין להגיש מועמדות  יכול לשלוח קורות חיים לאמי צמח, לכתובת המייל: aviators100@gmail.com.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “שילוב תכנית הטייסת במערכת החינוך בצפת הינה בשורה אדירה לילדי צפת, להורים ולעיר כולה. מדובר בתכנית איכותית במיוחד שתעניק לילדי צפת את הכלים המתקדמים ביותר וכישורים משמעותיים. אני מודה לקרן רמון על שיתוף הפעולה ומצפה לפגוש את ילדי צפת ב ‘טייסת'”.