הדיון על המצב בבית הקשיש נדחה

בעקבות דו”ח חמור של המוסד לביטוח לאומי על מצבו של בית הקשיש בקרית שמונה, היה אמור להתקיים בנושא במועצת העיר, אך לבקשת המוסד לביטוח לאומי, הדיון נדחה כדי לאפשר ביקורת חוזרת שבה יתברר האם הליקויים תוקנו

מרכז יום לקשיש קרית שמונה

לפני קצת יותר מחודשיים הועבר לעיריית קרית שמונה דו”ח של המוסד לביטוח לאומי על המצב בבית הקשיש בעיר. הממצאים של הדו”ח היו חמורים. דובר על הזנחה, על מקום לא מכובד ולא מזמין ועל בעיות בטיחות שעלולות לסכן את השוהים במקום.

השבוע היה אמור להתקיים דיון בנושא במועצת העיר. ראש העיר, אביחי שטרן, הודיע לחברי המועצה שהגיעה אליו פנייה ממנהלת מחוז צפון במוסד לביטוח לאומי, ובה בקשה לדחות את הדיון, מכיוון שהנהלת המחוז מעוניינת לבצע ביקורת חוזרת במקום, וגם לשלוח נציג מטעמה לדיון במועצת העיר לאחר הביקורת החוזרת.

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, בדיון במועצת העיר

ראש העיר המליץ לחברי מועצת העיר לכבד את הבקשה של הנהלת המחוז ולאשר את הדחייה של הדיון. אבל במקביל שטרן הסביר שהוא חייו לומר כמה מילים על הדו”ח כיוון שמדובר בממצאים חמורים. “היתה שם הערה בדו”ח שהמקום אינו ראוי לשמש, וזה אולי מה שמדיר שינה מעיני כולנו”.

בשלב הזה התפרץ לדיון עו”ד עמי זנטי, שמייצג את עמותת בית הקשיש, והיה נוכח בחדר הישיבות. עו”ד זנטי פנה לשטרן וביקש לדעת האם שטרן העביר לחברי המועצה את מכתב התשובה שעו”ד זנטי העביר אליו, ובו תשובות לדו”ח של המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין עמי זנטי בדיון במועצת העיר

בשלב הזה החל ויכוח קולני למדי בין שטרן לעו”ד זנטי. ראש העיר הבהיר שדיון בדו”ח התקיים בהנהלת העיר, והוא אינו חייב לתת דין וחשבון לעו”ד זנטי, מה היהה בדיון הזה, מכיוון שישיבות הנהלה, בניגוד לישיבות מועצה, אינן פורום פומבי.

כשחברת המועצה אביבה זריהן וייצמן התערבה ואמרה, “מה זה קשור, הוא שואל האם העברת את המכתב לחברי המועצה”. שטרן השיב בטון זועם: “זה לא תפקידי לשלוח את המכתבים שלו (של עו”ד זנטי) ולא תפקידי לתת לו דין וחשבון על הדיונים בהנהלה. אני לא עובד אצל עו”ד זנטי, ואם הוא רוצה שהמכתבים שלו יגיעו לאנשים שישלח אותם אליהם”.

חבר המועצה יורם מלול מהאופוזיציה הדגיש שמכיוון שהוא לא ראה את הדו”ח ואת מכתב התשובה  של עו”ד זנטי, אין מקום לדון בנושא. בסופו של דבר הדיון בנושא נדחה לישיבת המועצה הבאה. עד אז אמורה להתקיים ביקורת נוספת של המוסד לביטוח לאומי בבית הקשיש, ותוצאות הביקורת השניה ישמשו כבסיס לדיון במועצה.