שש תאונות בצומת מתחילת השנה

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, פנה לשרת התחבורה בבקשה לפעול בדחיפות להסדרת הבטיחות בצומת קצרין צפון. “הצומת הזאת היא ‘רולטה רוסית’, בנס עדיין אין הרוגים”, כתב אפרצב

התאונה בצומת קצרין צפון לפני יומיים

לפני יומיים אירעה שוב תאונת דרכים בצומת קצרין צפון. משאית צבאית התנגשה ברכב פרטי. בתאונה הזו נפצעה אישה בת 52 באורח בינוני ועוד שניים נפצעו באורח קל. התאונה הזו היא השישית במספר מתחילת השנה, והיא ממחישה שוב עד כמה הצומת הזו מסוכנת.

בעקבות התאונה פנה ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, לשרת התחבורה, מירי רגב, כדי שתפעל להסדרת הצומת הזו. מדובר בצומת שיש בה בעיה קשה של שדה ראייה, בעיקר לבאים מכיוון מזרח. כשרכב כזה עוצר בקו העצירה, אין לו שדה ראיה הן ביחס לרכבים המגיעים מקצרין, והן ביחס לרכבים המגיעים מצומת נשוט.

לראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, כבר אין יותר סבלנות מכיוון שכל פניותיו לחברת נתיבי ישראל לא הביאו לשינוי המצב בשטח. הוא מכנה את המצב בצומת “רולטה רוסית” ואומר שרק במזל לא היו הרוגים בתאונות שהתרחשו בצומת הזאת.

המשאית הצבאית שהיתה מעורבת בתאונה

את עיקר הזעם שלו מפנה אפרצב כלפי מנכ”ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ. במכתב לשרת התחבורה אומר אפרצב: “אני פונה אלייך מכיוון שפניות ישירות שלי למנכ”ל נתיבי ישראל מזה שנה לא נענות כלל. התעלמות מוחלטת של ניסים פרץ לפנייותיי מהווה זלזול ופגיעה בתושבי האזור בכלל, ובתושבי קצרין בפרט. אני מוחה בתוקף על צורת ההתנהלות של גורם בכיר בשירות הציבור, ומבקש ממך לפעול בהקדם להעמידו במקומו”.

להלן עמדת חברת נתיבי ישראל, כפי שנמסרה בתאונה הקודמת שהיתה בצומת לפני מספר חודשים: “חברת נתיבי ישראל מייחלת להסדרת צומת ‘קצרין צפון’, כמו מאות צמתים נוספים בארץ ככלל ובאזור הגולן בפרט. הסדרת צומת זה הינו פרויקט הנדסי גדול, המצריך שינויי טופוגרפיה של הכבישים המובילים אל הצומת, הסיבה העיקרית שבעקבותיה נגרמת פגיעה בשדה הראיה. עם תקצוב הפרויקט חברת נתיבי ישראל תהיה הראשונה שתתנדב לבצעו”.

תאונה בצומת קצרין צפון בספטמבר 2020, צילום: דרור אסייג

המכתב החריף של אפרצב כנראה עשה את שלו, וכבר זומנה לו פגישה עם מנכ”ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ. אפרצב מקווה שמשהו יתחיל לזוז בנושא ומוסיף: “זה מחריד ונורא שרק מספר הרוגים מספיק גבוה בצומת הוא התנאי לתכנון וביצוע שינוי התנועה בו. כאזרח וכנבחר ציבור לא אוכל להשלים עם המצב”.