שיקום למחלימים מקורונה במבואות חרמון

שירות חדש וייחודי של שירותי בריאות כללית מחוז צפון: טיפול שיקומי למחלימי קורונה במרכז השיקום  של כללית מחוז צפון שבמבואות החרמון, וזאת כדי לתת מענה לבעיות רפואיות שמהן סובלים אנשים שחלו בקורונה והחלימו

מרכז השיקום במבואות חרמון, צילום: שירותי בריאות כללית

מאז פרוץ מגיפת הקורונה וככל שהיא נמשכה התברר שישנם חולי קורונה שהחלימו אך נותרו עם סימפטומים בדרגות חומרה שונות. אצל חלק מהמחלימים תיתכן שארית פגיעה בריאות, פגיעה בלב ובכלי הדם, הפרעה נוירולוגית, ירידה תפקודית ואף הפרעות דחק כתוצאה מהמחלה (יותר אצל מי שהיה מורדם ומונשם).

במחוז הצפון של שירותי בריאות כללית חנכו לאחרונה שירות חדש למחלימי הקורונה במרכז השיקום החדש  שנמצא במתחם המועצה האזורית מבואות חרמון ליד צומת כח,

השיקום נעשה על ידי צוות רב מקצועי ומיועד לשפר את התפקוד היומי של המטופל ולהחזירו לשגרה כמה שיותר מהר. הצוות כולל רופא שיקום, קלינאית תקשורת, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגית רפואית, עובדת סוציאלית רפואית ואחות.

“כיום, אנו יודעים שמחלימים מקורונה זקוקים לטיפולי שיקום, עקב השפעות וסיבוכי הנגיף הנמשכים לעיתים גם לאחר החלמתם”, מסביר ד”ר עפיף סעאידה, המנהל הרפואי של מרכז השיקום במבואות החרמון. “מטופלים רבים משוחררים לביתם כשהם סובלים מבעיות של קוצר נשימה, חולשה סיבולת לב ריאה ירודה מאוד, פגיעה בזיכרון והפרעות קשה וריכוז” .

“המחלימים עברו חודשים של התמודדות לא פשוטה עם מחלה לא מוכרת. הצוותים שלנו יוצרים עם המטופלים קשר טלפוני, שואלים לשלומם ובהתאם לכך אנחנו מכינים להם תכנית שיקום מותאמת אישית. יחד עם המטופל אנו בונים את התוכנית שתחזיר אותם למסלול החיים הרגיל לפני שהם חלו. אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ עם רופא המשפחה”.

צילום: שירותי בריאות כללית

מרכז השיקום של שירותי בריאות כללית נחנך לפני חודשיים וחצי והוא ממוקם בסמוך למרכז ההידרותרפי, בו ניתנים מזה לא מעט שנים שירותי הידרותרפיה ופיזיותרפיה. הקמת המרכז השיקומי נועדה לתת לתושבי האזור מענה רפואי קרוב לבית ולחסוך אשפוז בבית חולים.