התלמידים עלולים להידבק בהסעות

במועצה אזורית גולן אומרים שהחלטת הממשלה המאשרת את חזרת תלמידי כיתות ה’-ו’ ללימודים לא מביאה בחשבון את הצפיפות של התלמידים בהסעות לבתי הספר, ומתכוונים לבצע את ההסעות בשני סבבים. בהודעת המועצה נאמר כי הם מצפים שמשרד החינוך יממן את העלות הנוספת הנגזרת מכך

אחרי תקופה ארוכה של לימודים בזום כיתות ה’ ו’ אמורות לחזור לבתי הספר. משרד החינוך הקדיש לא מעט מחשבה לבניית מודל לימודים בקפסולות כדי להקטין את הצפיפות ואת סכנת ההדבקה בנגיף הקורונה.

מה שלא נלקח בחשבון במתווה לכיתות ה’ ו’ הוא נושא ההסעות לבתי הספר. זה נכון במיוחד כשמדובר במועצות אזוריות שתלמידיהן מגיעים כמעט כולם בהסעות. בתקופה האחרונה למדו בבתי הספר רק תלמידי כיתות א’ עד ד’, שזה מחצית מהכמות הכוללת של התלמידים בבתי הספר, לכן ניתן היה להסיע את התלמידים באופן מרווח יחסית בתוך האוטובוסים. החל ממחר אמורים להתווסף גם תלמידי כיתות ה’ – ו’, וזה יכול להגביר את הצפיפות בהסעות.

בית ספר אביטל במרום גולן

במועצה האזורית גולן קיבלו השבוע החלטה לפצל את ההסעות לשני סבבים כדי למנוע צפיפות יתר בסעות. בהודעה לציבור שפרסמה המועצה נאמר: “אנו חשים כי הסעת תלמידי בתי הספר כפי שהמתווה מציע, חושפת את התלמידים המשפחות, צוותי בתי הספר והקהילות, לסיכון מיותר ולא מידתי.

“לאחר מחשבה, הלוקחת בחשבון ראשית את בריאות הציבור, הוחלט לפצל את הסעות התלמידים ולהסיע בשני סבבים. אנו תקווה כי משרד החינוך יתעשת ויממן את העלות הכבדה הנוספת, שכעת מעמידה את המועצה מול אתגר תקציבי נוסף, ובלתי מתוכנן.

“משמעות ההסעה בשני סבבים היא שתלמידי כיתות א’-ד’ ימשיכו לנסוע יחד כפי שהיה עד כה, ותלמידי כיתות ה’ –ו’ ייסעו בהסעה נפרדת בסבב שני, שייצא בשעה מאוחרת יותר. אותם תלמידים אף ישובו הביתה מאוחר יותר”.

בית הספר מצפה גולן בבני יהודה

במועצה האזורית גולן מקווים שההורים יבינו את הסיטואציה המורכבת ויתאימו את עצמם למתכונת המורכבת של הסעה בשני סבבים. ניסיון העבר הוכיח שסכנת ההדבקה בהסעות גדולה עוד יותר מאשר בבית הספר עצמו

בהודעת המועצה נאמר: “אנו מבקשים את סבלנותכם והבנתכם. חווינו לא מעט אירועי חשיפה והדבקה בהסעות ובבתי הספר. אנו עושים ככל הניתן למזער אותם”.

השאלה הגדולה שנשארה היא האם משרד החינוך ילך לקראת המועצה האזורית גולן ויממן את העלות הנוספת של ההסעה בשני סבבים. משרד החינוך לא יכול לקבל החלטה כזו באופן בלעדי למועצה האזורית גולן. ברגע שמתקבלת החלטה כזו זה אמור להקיף את התלמידים בכל המועצות האזוריות, ולכך יש משמעות כספית כבדה.

בנין המועצה האזורית גולן בקצרין