קמפיין תרומות להצלת העסק של רפאל דעדוש

בסוף השבוע שעבר הוצתו משאיות לאיסוף ביוב השייכות לרפאל דעדוש מקרית שמונה. הנזק כמיליון שקלים. משפחתו יזמה קמפיין תרומות להצלת העסק. עד כה נאספו 139 אלף שקלים

לפני קצת פחות משבועיים הגיעו מספר רעולי פנים לאתר בניה בחצור הגלילית. הם הורידו נהג דחפור שעבד במקום מהכלי שעליו עבד, תוך שהם יורים באוויר, והציתו את הדחפור. המקרה הזה המחיש את המציאות הקשה שבה נמצאים בעלי עסקים בצפון שנסחטים על ידי כנופיות של עבריינים העוסקים בגביית דמי חסות.

בעקבות המקרה הגיעו שני שרי ממשלה לצפון. שר החקלאות, אלון שוסטר, והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. בישיבה שהתקיימה בבית האריזה רפקור בראש פינה, אמר השר אוחנה: “אני מציב את הטיפול בתופעת סחיטת דמי החסות כיעד לאומי, ומצפה שנראה את התוצאות בחודשים ובשנים הקרובות. אני מבקש להודות לשר שוסטר על מעורבותו לטיפול בתופעה ולמחויבותו לציבור החקלאים”.

השרים אוחנה ושוסטר בדיון בראש פינה, צילום: דוברות משרד החקלאות

הדברים האלה של השר אוחנה לא עשו רושם על העבריינים העוסקים בדמי חסות. בסוף השבוע שעבר הם חדרו למתחם בו נמצא העסק של רפאל דעדוש באגמון החולה. שם הם הציתו 2 משאיות ביוב וטנדר, וכן גרמו נזק לרכוש במחסן.

רפאל דעדוש, תושב קרית שמונה, הקים עסק המספק שירותי שאיבה וסתימות של ביובים למועצות השכנות גליל עליון ומבואות חרמון. בנוסף הוא אחראי על ניקוי וחיטוי בריכות מי שתיה של חברת מקורות באיזור כולו. העסק של דעדוש נותן פרנסה ל- 6 משפחות. הנזק שנגרם לעסק  כמליון ש”ח.

במשפחתו של דעדוש אומרים כי למקרה ההצתה הזה לא קדמה דרישה לגביית דמי חסות, לכן הם סבורים שזה היה מפגן כוח של העבריינים העוסקים בגביית דמי חסות, שניסו להעביר מסר לבעלי העסקים בכל האזור על פיו ההצהרות של שרי הממשלה לא מפחידות אותם.

הסיפור הזה עורר גם התנצחות פוליטית. יו”ר מפלגת ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט, פרסם הודעה מטעמו בה נאמר: “לפני מספר ימים הגיע השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לאזור והצהיר הצהרות על ‘יד קשה לעבריינים’ ועוד. זה כנראה לא ממש הרשים את העבריינים. השר לביטחון פנים אוחנה, זה תחום אחריותך. איננו זקוקים לכותרות או מילים. פשוט טפל בזה”.

כלים חקלאיים שהוצתו בעמק החולה לפני מספר שנים

בעקבות ההצתה יזמו בני משפחתו של רפאל דעדוש קמפיין תרומות בכדי להציל את העסק. בפנייתם לציבור כתבו בני המשפחה:  “פתחנו אמש בקמפיין גיוס המונים שיעזור להציל את מפעל חייו שבנה בעשר אצבעותיו. מחפשים ורוצים את הפלטפורמה שתעזור לנו למנף את הקמפיין שלנו בתקווה שהחורבן הפרטי שלנו יהדהד לכולם, שיש טרור כזה שנקרא טרור דמי החסות”.

הפניה של בני המשפחה לציבור לתרום ביד נדיבה זכתה למענה, ועד לכתיבת שורות אלה נאספו 138,849 שקלים. זה עדיין לא מתקרב לסכום הנזק שנגרם בהצתה, אך בני המשפחה מקווים שהסכום עוד יגדל.

אחייניתו של רפאל דעדוש, ליאב עזרא, כתבה: אני יודעת שהתקופה האחרונה קשה לכולם כלכלית. אבל לפעמים 20₪ ועוד  50 ₪ שמצטברים… נעשים לסכום גדול שעושה למישהו מהפך בחיים!!! ממש מחזירים את התקווה הפרנסה והחיוך.

כדי לתרום כנסו לקישור הבא:

https://www.causematch.com/he/projects/sos-rafi-dadush/?fbclid=IwAR3lW_14w5d4a0-Eo2fix0XLq79R_eVL7ide8EADsd7bgOHYOdA_AYZPJdk