לפתוח את התיירות גם אצלנו

ראשי רשויות ומנהלי מלונות בגליל ובגולן קיימו כנס חירום בקריאה לפתיחה מיידית של מלונות וכפרי הנופש בצפון על פי המתווה שגובש לאילת וים המלח

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, נושא דברים בכנס. צילום: שביט תקשורות

תחת הכותרת “הגליל העליון אי ירוק” נערך היום (19.11) מפגש חירום של ראשי רשויות, מנהלי מלונות וכפרי נופש בגליל ובגולן, שהתקיים במלון גליליון בעמק החולה.

ראשי הרשויות דרשו ממשלת ישראל, משרד הבריאות, וועדת הקורונה שפיות והוגנות ואמרו, כי יש להחזיר במיידית, את המלונות וכפרי הנופש בגליל ובגולן לפעילות, לסייע לכלכלת האזור הקורסת ולאפשר לאזרחי ישראל נופש בצפון המוריק והיפיפה בעונה זו. עוד ציינו ראשי הרשויות, כי הם מברכים על פתיחת מלונות אילת וים המלח.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון אמר: “מלונות וכפרי נופש בגליל ובגולן- הם אי ירוק! סביבם, שטחי טבע עצומים, שמורות, נחלים, שדות חקלאיים והרבה אויר נקי, כך שכל מלון וכל אטרקציה מהווים בעצם אי ירוק. אנחנו הפתרון לאפשר לעם ישראל חופשה בטבע, במרחבים הפתוחים והבטוחים.

“אני קורא לממשלה ולכנסת, כפי שהצבתם כיפת ברזל ביטחונית למצב של מתיחות, תציבו כיפת ברזל כלכלית לענף התיירות בצפון, כך תאפשרו לאלפי אנשים בגליל העליון לחזור להתפרנס מענף התיירות”.

ראשי הרשויות והמלונאים בכנס

מוטי חטיאל, ראש מועצה מקומית ראש פינה אמר: “בגליל ובגולן בתי מלון נראים כמו צימרים, בעלי קומה או שתיים, ולכן מיותר להפריד את פתיחת המלונות בגליל ממתווה פתיחת הצימרים. אנו מבינים כי המדינה נוקטת באחריות, במגיפה שלא הכרנו, המצב אינו פשוט למקבלי ההחלטות, אך אנו מציעים למדינה לקחת עלינו, ראשי הרשויות, את האחריות! כל אחד ידאג במועצה שלו שהמקומות התיירותיים והעסקיים שיפתחו ינהגו באחריות על פי ההנחיות”.

חיים אוחיון, הבעלים של מלון גליליון ודובי בנארי מנכ”ל מלון פסטורל שהשתתפו במפגש החירום, הדגישו כי מלונות וכפרי נופש בגליל ובגולן פרושים על פני שטח גדול, נרחב ומרווח, ללא צפיפות, מבודדים מהישובים דלי האוכלוסין, ומאפשרים תנועה ללא חיכוך עם התושבים ופיקוח מלא של הנחיות משרד הבריאות בזכות מיקומם המבודד.

“המלונות וכפרי הנופש מעסיקים אלפי אנשים ומפרנסים מאות משפחות במעגלים הקרובים והרחוקים. אנו דורשים מהממשלה לאשר פעילות של ענף התיירות על פי מתווה ים המלח ואילת”, אמרו אוחיון ובן ארי.

צילומים: שביט תקשורות