שיקום אקולוגי לנחל הזהב

עיריית קרית שמונה ורשות ניקוז כינרת יוזמות פרויקט לשיקום אקולוגי והסדרת הניקוז בנחל עין זהב בהשקעה של 5.5 מיליון שקלים במימון המדינה.ביצוע עבודות הניקוז בנחל עין זהב כחלק מחזון תכנית ‘עיר הנחלים’

עקב מגיפת הקורונה, החליטה המדינה לממן ולקדם ביצוע מהיר של תשתיות לאומיות על מנת להאיץ ולהמריץ את הכלכלה. לשם כך נבנה מסלול תמיכות מיוחד תחת הכותרת: “האצת תשתיות”.

בתחום הניקוז מטעם משרד החקלאות הקצה 5.5 מיליון שקלים לפרויקט בו שותפות עיריית עיריית קריית שמונה ורשות ניקוז כינרת. מטרת הפרויקט הסדרת הניקוז בנחל הזהב. במסגרת זו יוחלפו תשתיות הניקוז בחציית הכבישים בנחל הזהב, יוגדלו מעבירי המים, יוקמו בריכות ויסות ואגירה במטרה למנוע הצפות ושיטפונות ברחבי קריית שמונה ועוד.

אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה התייחס לפרויקט ואמר, כי הוא מודה למדינת ישראל על המימון להסדרת נחל עין זהב, באתר פארק הזהב, המשמש מקום קסום של טבע, לטיול ובילוי לתושבי העיר והמבקרים בה. “‏העבודות אמנם כרוכות באי נוחות זמנית, אך הן חיוניות להמשך פיתוחה של קריית שמונה”. אמר שטרן.

צביקה סלוצקי, מנכ”ל רשות ניקוז כינרת התייחס אף הוא לפרויקט ואמר: “רשות הניקוז קיבלה התחייבות לביצוע מידי של הפרויקט לטובת הסדרת הניקוז של נחל עין זהב, העובר במרחב העירוני של קריית שמונה. העבודות מבוצעות בהילוך גבוה ובמרץ רב כדי לעמוד בלו”ז המחייב ולהשלים את העבודות עד סוף שנת 2020″”.

נחל עין זהב זורם מהרי נפתלי אל לבה של קריית שמונה, חוצה את העיר מצפון לדרום, לאורך 2.5 קילומטרים, ממשיך דרומה לחורשת קק”ל ומשם, דרך אזור התעשייה הדרומי נשפך לתעלה המערבית של עמק החולה הזורמת מטה עד לאגמון החולה. בדרכו עובר נחל עין זהב בפארק הזהב, המשתרע על שטח של 110 דונם וממוקם בליבה של קרית שמונה.

נחל הזהב זורם באזור התעשיה הדרומי

צילומים: גיא קולר, רשות ניקוז כינרת