נהג על מחפרון והוא רק בן 14

שוטרי משטרת ישראל הבחינו בילד בן 14 נוהג על מחפרון בשטח המושב ספסופה, ומסייע בעבודות הגינון, למרות גילו הצעיר והעדר רישיון נהיגה. הטרטורון הוחרם ל-30 יום

צילום: משטרת ישראל

במסגרת המאבק בתאונות הדרכים, ביצעו שוטרי משטרת ישראל במהלך סוף השבוע האחרון פעילות אכיפה של חוקי התנועה באזור מרום הגליל. תוך כדי ביצוע סיור במושב ספסופה הבחינו השוטרים בילד נוהג במחפרון. כאשר עצרו את הילד מלהמשיך בנסיעה, הם הופתעו לגלות, כי הילד הוא רק בן 14.

מהחקירה עלה, כי הילד סייע לאביו בעבודות גינון, ושינע ציוד שהיה במקום. האב  והילד הובאו לתחנת המשטרה לחקירה, וכנגד השניים נרשמו הזמנות לדין בגין עבירות של נהיגה ללא רשיון, וכן נהיגה והתרה לאחר לנהוג ברכב בהיותו קטין. העונש המירבי לעבירות מהסוג הזה הוא מאסר לתקופה של  5 שנים, וכן פסילת רשיון נהיגה לתקופה שלא תפחת מ-3 שנים. המחפרון הושבת לתקופה של 30 ימים.

התופעה של נהיגה בטרקטורים בגיל צעיר מהמותר בחוק היתה נפוצה מאוד במגזר החקלאי, במושבים ובקיבוצים בשנים עברו. הסיבה לכך היתה הרצון להכשיר את הילדים והנערים לעבודה במשק, ולהיעזר בהם כשעומס העבודה גדול. זה נחשב חלק מהחינוך לעצמאות.

עם השנים, ולאחר שאירעו כמה תאונות כתוצאה מנהיגה בגיל צעיר מהמותר בחוק, רשויות האכיפה החליטו להפסיק את המדיניות הסלחנית בנושא, והמקרה האחרון בספסופה ממחיש זאת. לעומת זאת ישנן מדינות בעולם שהתופעה הזו עדיין נפוצה בהם, כפי שניתן לראות בסרטון הבא: