חלוץ מתנדבי חיסון הקורונה מהגליל העליון

שגב הראל משדה נחמיה, בוגר “עמק החולה”, הוא נסיין חיסון הקורונה הראשון. על מעשה ההתנדבות שלו הוא אמר:  סבא וסבתא ניצולי שואה ז”ל שדברו תמיד על כך ‘שאין לנו ארץ אחרת’, וצריך לתת למען המדינה.

שגב הראל עם ראש הממשלה בנימין נתניה, צילום: דוברות משרד הביטחון

שגב הראל (26) מקיבוץ שדה נחמיה הוא הנסיין הראשון שקיבל בשבוע שעבר את החיסון הישראלי נגד נגיף הקורונה, במסגרת הניסוי הקליני של המכון הביולוגי בנס ציונה. שגב, בוגר בי”ס “עמק החולה”, הינו אחד משני הנסיינים שקיבלו את החיסון המיוחל בביה”ח שיבא.  

הראל הוא גם נכדה של פרופ’ אלה מנדלסון, מנהלת המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בתל השומר, ומי שהייתה הראשונה לקבל דגימה של הנגיף כדי להכין את יכולות המעבדה של ישראל, והייתה הראשונה לקבל תשובה “חיובי לקורונה” מנוסעת “ספינת הקורונה”. זהו סוג של סגירת מעגל מרגשת עבור השניים השותפים להדברת הנגיף מחיינו.

פרפ’ אלה מנדלסון, צילום: דוברות מרכז רפואי שיבא

הראל, סטודנט לתואר ראשון במנהל עסקים במכללת רופין, עבד עד לפרוץ מגיפת הקורונה בשלוש עבודות במקביל – מדריך חדר כושר, מציל בבריכות ושופט כדורסל – כאשר כל התחומים האלו כרגע לא עובדים והחזרה לשגרה לא נראית באופק.

הראל סיפר בראיונות על החשיבות שהוא רואה בעזרה ותרומה למדינה: “אבא שלי היה קצין מעל 20 שנה, אל”מ במילואים, ההורים שניהם ציוניים שהגיעו לשדה נחמיה מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ.

סבא וסבתא ניצולי שואה ז”ל שדברו תמיד על כך “שאין לנו ארץ אחרת”, וצריך לתת למען המדינה, הם גם שנים התנדבו במשמרות הזהב. ביום החיסון כל המשפחה התרגשה, וכולם בטוחים שסבא וסבתא יושבים למעלה ומסתכלים בגאווה – אשקר אם לא אגיד שהתרגשתי ודמעתי”.

להראל יש גם מסר לתלמידים הצעירים של בית ספרו: “היו גאים במקום בו אתם חיים, תסתכלו על האחר מעבר למטר המרובע שלכם ולא רק על עצמכם, זה מה שהניע אותי ולטעמי זה גם חלק מלהיות גלילי, החי בפריפריה בו כולם מכירים את כולם.

“אני לא גיבור גדול, עשיתי את מה שהרגיש לי הכי נכון. כמו בחינוך לקרבי, אנו נמצאים במלחמה וזה צו – השעה, וזו תרומתי הקטנה להצלחת הניסוי. הרבה אנשים נמצאים במצב קשה ומי שלא נשבר מתמודד והם הגיבורים האמיתיים, ואם נתתי תקווה למישהו זה היה שווה את זה”.