הכי מהירים בחדר המיון

דו”ח משרד הבריאות קובע: המרכז הרפואי זיו במקום הראשון בישראל במהירות מתן המענה הטיפולי הראשוני במיון . הזמן בין הכנסת המטופל לאחת המיטות במיון בזיו, ועד הגעת צוות רפואי אליו עומד על 4 דקות, לעומת הממוצע הארצי של 9 דקות.

התכנית הלאומית למדדי איכות של בתי החולים, אותה פרסם השבוע משרד הבריאות, מציב את המרכז הרפואי זיו בצמרת בתי החולים האיכותיים של ישראל.

בקטגוריית המהירות של מתן מענה טיפולי ראשוני במיון, ממוקם “זיו” במקום הראשון עם זמן ההמתנה הקצר ביותר בין הכנסת המטופל לאחת ממיטות הטיפול בחדר המיון, ועד למגע הראשון עם הצוותים הרפואיים במקום.

מדובר בזמן ממוצע של 4 דקות בלבד, בעוד הממוצע הארצי עומד על 9 דקות. משמעות הדבר: זיו מהיר יותר בקצב של פי שניים מהממוצע הארצי, ובקצב של יותר מפי 3 מהזמן הממוצע שהוגדר על ידי משרד הבריאות כסביר – 15 דקות.

הצלחה נוספת בדו”ח שפורסם השבוע, קוצר המרכז הרפואי זיו עם המקום השני בישראל במהירות ביצוע בדיקת MRI בעקבות חשש לאירוע מוחי. זיו ממוקם במקום השני עם זמן המתנה של 21 דקות בלבד, כאשר הממוצע הארצי עומד על 29 דקות.

יצוין כי הציון הכללי והמשוקלל של המרכז הרפואי זיו בכל הקטגוריות שנבחנו לעומק, עומד על 9.86 מתוך 10. ציון שממקם את זיו בצמרת בתי החולים האיכותיים והמצוינים בישראל. במצבי חירום חיסכון של כל דקה מגדיל את הסיכוי להצלת חיים, ומכאן החשיבות של קיצור הזמן מהגעת המטופל ועד תחילת הטיפול.

מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ’ סלמאן זרקא, התייחס לממצאי הדו”ח של משרד הבריאות ואמר:  “ממצאים אלה ואחרים, מעידים בצורה ברורה, על האיכות הגבוהה של שירותי הרפואה הניתנים במרכז הרפואי זיו לתושבי הצפון ולכל דורש. חרטנו על דגלנו שירותי רפואה מצויינים ואיכותיים ואנו פועלים באופן מתמיד לשיפור וקידום האיכות ולעמידה בסטנדרטים ישראליים ובינלאומיים כאחד”

.

מנהל המרכז הרפואי זין, ד”ר סלמאן זרקא

צילומים: המרכז הרפואי זיו