יין מהגולן באבו דבי ודובאי

הסכם ליצוא יינות נחתם בין יקבי רמת הגולן לאיחוד האמירויות. על כך הוחלט למרות לחצים מצד תומכי החרם על ישראל ותנועת ה- BDS .

יקבי רמת הגולן בקצרין

יקבי רמת הגולן הם שם דבר בתחום היין הן בארץ והן בחו”ל. הם זכו להכרה בינלאומית כשקטפו לא מעט פרסים בתחרויות יין ברחבי העולם. אולם בצד ההצלחה הזו היו גם קשיים בשיווק היינות מהגולן בחו”ל בגלל לחצים של תומכי החרם על תוצרת ישראלית בכלל, ותוצרת מעבר לקו הירוק בפרט.

כך למשל בשנת 2017 החליטה רשות היין בקנדה לאסור שיווק של יין שיוצר ביקבים מעבר לקו הירוק, ובכלל זה גם יקבים מרמת הגולן. בהסבר להחלטה הזו נאמר כי הסיבה לכך היא שממשלת קנדה לא הכירה בריבונות הישראלית מעבר לקווי הגבול ב-1967, כולל רמת הגולן ומזרח ירושלים.

פה ושם במהלך השנים נאלצו היקבים ברמת הגולן לעמוד מול החלטות כאלה במדינות אירופה וצפון אמריקה, ולמרות זאת הם שיווקו בהצלחה לא קטנה את היינות מהגולן.

לאחרונה התברר שבאיחוד האמירויות לא מתרגשים כלל מהניסיונות של אירגונים אנטי ישראלים למנוע ייצוא ממפעלים ועסקים הנמצאים מעבר לקו הירוק. הסכם לייצוא יין נחתם בין איחוד האמירויות לבין יקבי רמת הגולן. בשלב ראשון הייצוא יהיה לדובאי, ובהמשך לאמירויות נוספות באיחוד.

מנכ”ל יקבי רמת הגולן, יאיר שפירא אמר בעקבות חתימת ההסכם:  “חתימת הסכם ההפצה עם חברת E&A מהווה רגע היסטורי מרגש במיוחד עבור תעשיית היין הישראלית ועבורנו בפרט. כיקב המוביל את מהפכת יינות האיכות בישראל. אנו נרגשים להיות היקב הישראלי ש’יפתח את השער’ ויציג לתושבי ואורחי איחוד האמירויות בדובאי, את תעשיית היין הישראלית”.

גם הבלוגר אורי הייטנר מקיבוץ אורטל התייחס להסכם וכתב בטורו: “איחוד האמירויות חתמה על הסכם לקניית יינות מיקבי רמת הגולן. כך נראה שלום אמת. זו התשובה המזרח תיכונית לטרור הבי.די.אס”.