רק 9 חולים פעילים בצפת

מאמץ מרוכז של עיריית צפת לצמצום התחלואה בקורונה הביא לתוצאות מעודדות, בשבוע האחרון התווספו רק 5 חולים פעילים, ובסך הכל ישנם רק 9 חולים פעילים, וזאת בעיר שמונה כ-36 אלף תושבים.

 לפני כחודש וחצי, כשבצפת היו כ 300 חולים פעילים, החליט ראש עיריית צפת שוקי אוחנה שהוא מפסיק לחכות לממשלת לישראל, ועובר על דעת עצמו לטיפול עצמאי של עיריית צפת בנגיף הקורונה.

לאחר שאוחנה הבין כי משרד הבריאות חדל מלבצע חקירות אפידמיולוגיות, ולפרסם את מסלולי הנדבקים  הקוטעים את שרשרת ההדבקה, וברגע שראה איך עירו הופכת לאדומה יותר ויותר החליט אוחנה על שינוי השיטה וטיפול אישי בנושא.

בתוך 24 שעות הקימו בעיריית צפת מוקדים ייעודיים לטיפול בכל הנושאים: חקירות אפידמיולוגיות אישיות, פרסום מסלולים ברשתות החברתיות, קבוצות הוואטסאפ ואפילו בהודעות קוליות לטלפונים הכשרים,

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה בחמ”ל העירוני

הוקם מוקד מיוחד שפונה לכל אחד מהחולים המאומתים ובודק האם יש צורך בסיוע, קניות, תרופות וכו’, שירותי הרווחה המשיכו הפעילות מול הקשישים ונתמכי הרווחה, יחידת הפיקוח תוגברה, הגבירה את הסיורים והאכיפה בשטח ופעילות ההסברה נמשכה סביב השעון לכל המגזרים המרכיבים את האוכלוסייה בצפת.

כמו כן מידי יום עובר כרוז בשכונות עם הנחיות מפורשות, חוברות הסברה מחולקות מדלת לדלת והערכות מצב מתקיימות מידי יום. התוצאה: מעשרות חולים חדשים מידי יום המצב השתנה ובמהלך השבוע האחרון התגלו 5 חולים חדשים בלבד בעיר, והעיר האדומה הפכה לאחת הירוקות ביותר בישראל עם 9 חולים פעילים בלבד ולראשונה מזה כחצי שנה עברה למספר חד ספרתי של חולים!.

בעיריית צפת סבורים שההצלחה הזאת ממחישה עד כמה נכון לתת לרשויות לנהל את המאבק בנגיף,. ההיכרות עם הציבור, הקהילות, האזורים הזקוקים לטיפול בצורה שונה וכו’, מובילים לתוצאות יוצאות דופן.

בצפת כאמור חיים כ 36,000 תושבים מכל פסיפס האוכלוסייה המאפיין את מדינת ישראל ובאחוזים גבוהיים, ההרכב המיוחד של צפת מציב אתגר גדול במיוחד שגם אותו הצליחו לנצח בעיריית צפת.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה  ציין: “העיר צפת עם כל המורכבות שלה הפכה לירוקה בזכות העבודה המדהימה של עובדי העירייה שלקחנו על עצמנו את האחריות וניהול המאבק בנגיף ובזכות שיתוף פעולה פורה של תושבי העיר. אך אל לנו לעצור כאן- אנחנו חייבים להמשיך להקפיד על ההנחיות כי הנגיף יכול להתפרץ ברגע”.

צילומים: עיריית צפת