שריפת הגזם זיהמה את האוויר

תושבי שכונת הוורדים בקרית שמונה סבלו אתמול מזיהום אוויר כבד כתוצאה משריפת גזם שהתרחשה בשטחים החקלאיים מזרחית לשכונה. משטרת קרית שמונה פתחה בחקירה.

תלונות רבות הגיעו אתמול למוקד המשטרה ולמוקד העירוני בגין עשן כבד ותחושת ריח חריף מתושבי העיר בכלל ושכונת הוורדים בפרט. מבדיקה ראשונית של צוותי המשטרה, לוחמי האש ומפקחי איכות הסביבה שהגיעו למקום עולה כי מדובר בשריפת גזם שהובערה מזרחית לשכונת הוורדים בשטחים החקלאיים הגובלים את העיר ואשר בגינה עפף עשן סמיך את בתיהם של תושבי קרית שמונה.

בשלב זה נבדקות כל האפשרויות וההיתכנויות. נבדקת גם האפשרות כי האש הובערה בניגוד לתנאי האישורים שניתנו ובשל כך נגרמה פגיעה קשה באיכות החיים של תושבי קרית שמונה.

עם קבלת הקריאות הגיעו צוותי משטרה וכב”ה לזירה והתרשמו כי מתחוללת שריפה גדולה בעקבות שריפת הגזם. אתמול, התקיימה ישיבה דחופה בתחנת המשטרה המקומית בנושא זה.

ישיבה בנושא שריפת הגזם, צילום: עיריית קרית שמונה

משטרת קרית שמונה תבדוק את הליך הנפקת האישורים הניתנים לחקלאים המבקשים להבעיר גזם. כמו כן נמסר כי החל שלב בירור הנסיבות ואיסוף הראיות הנוגעות למקרה. עוד נמסר כי אמצעים נוספים, גלויים וסמויים יוקצו לשוטרי התחנה ביניהם רחפן משטרתי שיופעל כבר בימים הקרובים לסיוע באיתור מוקדי אש והבערות גזם.

ראש העיר אביחי שטרן שהשתתף בישיבה הודה למפקד השיטור העירוני במשטרת קרית שמונה פקד איון פינגלה, למנהל השיטור העירוני ליאור כהן צוותי האכיפה והשיטור העירוני, למנהל מח’ איכות הסביבה בעירייה שלומי שושן, למפקחי איכות הסביבה במועצות האזוריות גליל עליון ומבואות החרמון על המאמץ הרב שהם עושים כדי לטפל בתופעה מטרידה זו מהשורש.