חקלאות בלב העיר

יוזמה להקמת מתקן מבוקר לגידול פטריות בקרית שמונה נבחנת בימים אלה כשיתוף פעולה בין עיריית קרית שמונה ומכון מיגל. הכוונה להקים את המתקן בחווה החקלאית הסמוכה לבית הספר יצחק הנשיא

צילום: JINIPIX

ראש העיר קריית שמונה ומנכ”ל מכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, סיירו השבוע, עם צוותיהם בחווה החקלאית בעיר, לחשיבה משותפת ביצירת שיתופי פעולה משמעותיים בין חוקרי מיגל לבין החווה החקלאית. בפגישה השתתפו ראש העיר אביחי שטרן, מנהלת החווה החקלאית ורד אביטל, מנכ”ל מכון המחקר מיגל דוד זיגדון, מנהלת תפעול במיגל רותי שושן וחבר מועצת העיר אלי ברמי.

כצעד ראשון נבדק שיתוף פעולה להקמת חדרים מבוקרים, לגידול פטריות מאכל, בחווה החקלאית. מהלך זה אם ייצא לפועל, יאפשר לחוקרי מכון המחקר מיגל לקדם מחקרים בנושא גידול פטריות מאכל תוך פיתוח תכניות לימוד והדרכה בשיטות הגידול, עבור תלמידי החווה. כמו כן נבדקות אפשרויות לשיתופי פעולה בתחומים נוספים כמו פיתוח מערך חדשני לגידול הידרופוני (במים) ועוד.

מתקן מבוקר לגידול פטריות. צילום: JINIPIX

ראש העיר אביחי שטרן אמר, כי חוקרי מכון המחקר מיגל יעשירו את הידע של תלמידי מוסדות החינוך בקריית שמונה, תוך שיתוף פעולה בחווה החקלאית. “מכון מיגל נמצא בלב ליבה של קריית שמונה וקיומם של פרויקטים ותוכניות לימודים משותפות, הינם במטרה לתרום לידע המדעי וחשיפת התלמידים למחקרים החדשניים המתבצעים במיגל. הפעילות המשותפת שתתקיים עם החוקרים בעלי שם עולמי, תטפח את חוקרי העתיד”, אמר שטרן.

מנכ”ל מכון המחקר מיגל דוד זיגדון אמר, כי מיגל והחוקרים שמחים לשתף פעולה עם העיר קריית שמונה לטובת התלמידים, בכדי לתרום לחברה ולקהילה. “שיתוף פעולה בתחום המדעי בין חוקרים לתלמידים מתבצע בתחומים נוספים והינו בעל השפעה לטווח ארוך בתחום החינוך והתרומה לקהילה בה אנו חיים ופועלים, במטרה לטפח את דור ההמשך של המדענים והחוקרים ולעודד המשך לימודים בתחום במכללת תל -חי”.

מנכ”ל מיגל דוד זיגדון, מנהלת החווה החקלאית ורד אביטל פרץ, וראש העירייה, אביחי שטרן. צילום: מכון מיגל

מנהלת החווה החקלאית ורד אביטל פרץ: “חשיבות המפגש הוא בעצם קיומו. יש לנו בעיר מכון מחקר בסדר גודל עולמי, ואנו חייבים לנצל את הידע ולהעבירו לילדים שלנו. במפגש הכרנו את ענפי המשק בחווה החקלאית- החממה, מנהרות, גן ירק, גן תבלינים, פינת חי ועוד. העלינו בפני מנכ”ל מיגל את הרצון לשיתופי פעולה עם החוקרים המובילים בתחום מדעי הצומח והחי ושמחנו לדעת שיש עם מי לדבר. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם מיגל הוא אינטרס חשוב ומשותף לכולם”.