בניית קרית הממשלה בקצרין החלה

העבודות לבניית קרית ממשלה בקצרין החלו בימים אלה. המטרה היא לרכז את כל הפונקציות של משרדי הממשלה, כמו בית המשפט, לשכת האוכלוסין ועוד, במתחם אחד

לאורך כביש 9088 בסמוך לקאנטרי קלאב ולאולם הספורט של המתנ”ס החלו בימים האחרונים עבודות להקמת קרית ממשלה בקצרין. ראש המועצה, דימי אפרצב, בישר על כך לחברי המועצה בישיבה שהתקיימה אתמול. אפרצב הביע תקווה שבהמשך יוקמו באזור הזה גם מעונות סטודנטים.

במתחם החדש של קרית הממשלה ירוכזו כל השירותים הממשלתיים עבור תושבי כלל רמת הגולן והסביבה. הקמת הפרויקט תימשך כשנתיים, ובסופן ישודרגו השירותים לתושבי היישוב והאזור יחד.

כיום השירותים האלה מפוזרים בבניינים שונים בישוב. שירותי משרד הפנים למשל, ניתנים בבניין המועצה, בתיאום מראש בלבד. המוסד לביטוח לאומי ממוקם בשכונת בתרא, רחוק מהמרכז המסחרי. לשכה של רשות המיסים עדיין אין בישוב, ובית המשפט ממוקם בקומה הראשונה של מבנה מגורים.

הדמיה של מבנה קרית הממשלה

להקמת המבנה החדש יש משמעות, הן בהיבט המעשי והן בהיבט ההצהרתי. קרית ממשלה היא סימן לריבונות, והיא עוד צעד במימוש הריבונות הישראלית ברמת הגולן.

לפני כשנה וחצי, כשהתקבל האישור להקמת קרית הממשלה אמר אפרצב:  ״מאז כניסתי לקדנציה הראשונה לפני כשש שנים, חשבתי שריבונות ישראלית בגולן חייבת לקבל את סמל השלטון. לתושבים מגיע שירות בדיוק כמו שמקבלים כלל תושבי המדינה באותו הטיב והאיכות ואף מעבר לכך”.