חיטוי חדשני לכיתות בבית ספר בצפת

מערכת חדשנית למניעת הדבקה בקורונה שפותחה בישראל הותקנה כפיילוט בבית ספר בצפת. מדובר בפיתוח ישראלי שמאפשר חיטוי חללים באופן בטוח וידידותי לסביבה.

רגע לפני החזרה ללימודים הותקנה באחד מבתי הספר בצפת מערכת ניסיונית וחדשנים שייתכן ותאפשר בטיחות גדולה יותר במוסדות החינוך. לאחר חודשים של פיתוח הצליחה חברה ישראלית ליצור שיתוף פעולה פורץ דרך  לחיטוי ממגוון חיידקים ומזיקים בדגש על נגיף הקורונה.

‏STARilize   הינה שיטה חדשנית שבעזרת טכנולוגיית התזה מונעת הפצת זיהומים ומשמידה וירוסים במבנים סגורים ומוסדות בתוך שניות ספורות, כאשר המערכת הראשונה הופעלה לחיטוי כללי מיד עם צאת השבת בבית ספר בבירת הגליל- צפת!.

התהליך מבוסס על פעילות פשוטה וחדשנית של פיזור חומר חיטוי מהמתקדמים בתחום החיטוי העולמי, ברחבי החלל בצורה שאינה דורשת התערבות אדם. פיזור החומר הפעיל אינו דורש ניגוב ו/או שטיפה אלא מתייבש עצמאית ומותיר אחריו את המשטח יבש, מחוטא ונקי.

המערכת החדשנית מתיזה את החומר הפעיל לחלל, לאחר יבוש של מספר דקות, המתבצע עצמאית כאמור, מתקבל כיסוי מלא של המשטח הנדרש, ובכך ניתן לוודא כי הינו מחוטא.

המערכות כולן נבנות על ידי מפעלים הממוקמים בישראל, ולהם אישורים להפצה בינלאומית, החומר הפעיל מאושר ב”CE” והשימוש בו מותר ומאושר, מאחר שאינו עובר שינוי בסיסי בזמן התזתו. בנוסף, לחומרים תקן ידידותי לסביבה הניתן ממשרד הבריאות.

רגע לפני החזרה של מוסדות החינוך לאחר הסגר השני, הופעלה המערכת החדשנית לראשונה בבית הספר ממלכתי ברמת רזים בצפת כפיילוט, מתן כץ הבעלים של חברת “STARilize”: “מדובר בפיתוח פורץ דרך העומד בתקנים המחמירים ביותר בעולם, אנו בתהליך בניה של מכשור שעתיד לשנות את עולם החיטוי.

תלמידים בבית ספר בצפת, לאחר חידוש הלימודים

“אני מלא גאווה שהיום הפעלנו את המערכת שלנו וחיטינו בית ספר שאימי לימדה בו לפני 25 שנים, נשמח להמשיך לתרום למערך החיטוי הכללי של בתי הספר בפרט ושאר המוסדות בצפת ככלל. אנחנו נמצאים במו״מ מתקדם מאוד עם מספר רשויות המעוניינות להתקין את המוצר בבניין הרשות, מוסדות חינוך וכו'”.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה שבעירו מופעלת לראשונה המערכת ציין:  “אנחנו גאים לקחת חלק בפרויקט החשוב שעשוי לאפשר בטיחות גבוהה יותר והיגיינה מירבית, בשלב זה כפיילוט, ובעתיד ייתכן שנתקין את המערכת באופן נרחב במבנים שונים.  זו גאווה גדולה שהפיתוח תוצרת ישראל, ושבראש החברה עומד מתן כץ, שגדל והתחנך בצפת וכעת המוצר מותקן לראשונה בצפת״.

צילומים: עיריית צפת