אין חינמון באגמון

בקק”ל החליטו לגבות מחיר כניסה לאגמון החולה, שכולל גם את הכניסה למרכז המבקרים, ובכך מייקר את הביקור במקום. במועצה אזורית הגליל העליון מוחים על כך, ומנהלים מגעים עם קק”ל לשינוי ההחלטה.

מרכז המבקרים באגמון, צילום: קק”ל

לפני כשנה נחנך באגמון החולה מרכז מבקרים חדש, שמעשיר מאוד את החוויה של המבקרים באתר הטבע הייחודי הזה, המנוהל על ידי קק”ל (קרן קיימת לישראל). עד לא מזמן לא נגבו דמי כניסה במרכז המבקרים החדש, ומי שבא לאגמון שילם רק 5 שקלים עבור פרויקט האכלת העגורים. עיקר הרווח התפעולי הגיע מהשכרת אופניים ורכבי גולף, או מטיול ממונע בטרקטור עם עגלה.

לאחרונה נעשה שינוי ופורסם מחירון חדש שאלה הם פרטיו: מבוגרים – 35 ₪, ילדים – 21 ₪, סטודנטים – 30 ₪, חיילים – 21 ₪, אזרחים ותיקים – 18 ₪, אנשים עם מוגבלות – 18 ₪, תושבי האזור – 28 ₪.

במועצה אזורית הגליל העליון לא אהבו את המהלך הזה. בהודעה שפורסמה מטעם המועצה נאמר: ”  אם יצא לכם להגיע לאגמון בזמן האחרון, בטח נתקלתם בדרישה לשלם דמי כניסה לא מבוטלים. כולנו מרגישים שהדרישה הזאת בעייתית. שנכון לעשות הפרדה בין כניסה למרכז המבקרים, לבין ביקור בשטח האגמון.

“לא הגיוני ולא מוצדק לגבות מחירים כאלה, בטח כשמדובר בתושבי האזור שפוקדים את המקום פעמים רבות למטרות ספורט ופנאי. בשבוע האחרון מתקיימות שיחות בין המועצה לנציגי קק”ל במטרה להגיע לפתרון הוגן. מקווים לבשורות טובות”.

עדיין לא ברור מה יעלה בגורל המו”מ בין מועצה אזורית הגליל העליון לקק”ל, והאם הלחץ של המועצה יניב הוזלה או לפחות הפרדה בין מחיר הכניסה לאתר, למחיר הכניסה למרכז המבקרים.  

בינתיים נראה שבקק”ל לא מתכוונים לסגת מההחלטה שלהם. בהודעה מטעם קק”ל נאמר: ״מרכז המבקרים והחינוך החדש באגמון החולה, שבהקמתו הושקעו עד היום כ-130 מיליון ש״ח, משדרג באופן משמעותי את חווית הביקור באגמון באמצעות מוקדי עניין מיוחדים וחדשניים, והופך את המקום למרכז תיירותי בינ״ל ולמוקד בילוי אזורי.

מרכז המבקרים, מראה מבפנים, צילום: מיכאל חורי

“מאז פתיחתו בנובמבר האחרון, לא ניגבו דמי כניסה והוא התנהל במתכונת הרצה בכדי להתאים ולבחון את המערכות לטובת המבקרים. לאור הוצאות התפעול הגבוהות של המרכז החדש, הן מחייבות גביית דמי כניסה סמליים, אשר משמשים לתפעול המרכז ולטובת המשך ההשקעה במחקר ופיתוח תחום החקלאות והאקולוגיה בעמק החולה וסביבותיו וגביית דמי כניסה הן נטו להשקעה חוזרת באיזור ולא לעשיית רווח״.