ועכשיו לדבר האמיתי

קבוצות ילדים ג’ וטרום א’ של מ.כ גליל-גולן שמרו על כושר באופן עצמאי – ועכשיו הן משתוקקת לחזור לאימונים על דשא ולהתחיל את משחקי הליגה.

בוקר יום שישי היה בוקר שמח לספורטאי ישראל הצעירים, בעקבות ההודעה של קבינט הקורונה בכנסת על חזרה לאימונים החל מתחילת השבוע הקרוב. שתיים מהקבוצות השמחות ביותר מההודעה הזו הם קבוצות טרום א’ וילדים ג’ של מועדון הכדורגל החדש שעלה על הקרקע – מ.כ גליל-גולן, שהוקם ביוזמת המאמן אלון יוגב, שמפעיל מזה 5 שנים חוגי כדורגל בגליל העליון – במגרש הסינטטי בכפר סאלד ובמגרש הכדורגל בכפר בלום. שתי הקבוצות הוקמו על בסיס שחקנים בגילאים המתאימים, שהיו חלק מפעילות החוגים. את קבוצת טרום א’ מאמן רגב אלקיים (34, קרית שמונה) ואת קבוצת ילדים ג’ מאמן דניאל פרומין (30, להבות הבשן). הם נעזרים בעוזרי מאמנים – אורי דהן (21, שניר), אודי ליאור (16, שדה נחמיה) ובמנהל המקצועי, אלון יוגב (30, שאר יישוב). הצוות מונה גם את מזכירת המועדון – דניאל תומסון (29, להבות הבשן), מאמן בבית הספר לכדורגל – שי מור (20, רמות נפתלי), עוזר מאמן בקבוצות בית הספר – נבו מילס (18, רמות נפתלי)

אחרי תקופה ארוכה שבה שחקני הקבוצות הופעלו באמצעים טכנולוגיים על מנת לבצע אימונים עצמאים, בימים הקרובים הן ישובו לאימונים בימים הקרובים ואם לא יהיו כל מיני עיכובים בשל משבר הקורונה או כל סיבה אחרת – בסוף החודש הקרוב הן יזכו לקיים משחק ליגה ראשון והיסטורי. הקבוצות הפגינו רצינות גבוהה במהלך תקופת הסגר ובמהלך תקופת הקפאת האימונים, שארכה למעלה מחודש. כעת אנו שמחים לפרגן להן בפינת “קבוצת החודש” – ומכאן לראיון משותף שעשינו עם הצוות המקצועי שמוביל את שתי הקבוצות ומכאן לראיון משותף שערכנו עם אלון יוגב וצמד המאמנים הראשיים, רגב אלקיים ודניאל פרומין.

כך הכל התחיל. שחקני הקבוצות לפני האימון הראשון



איך עברה עליכם התקופה האחרונה?
“כמובן שזה לא קל להעביר אימונים בצורה לא ישירה ולא על כר הדשא, אבל זו המציאות ואיתה צריך להתמודד. הפעלנו את השחקנים באמצעות אימוני זום, סרטוני תרגילים שהפקנו עוד בסגר הראשון והגיעו אפילו לתפוצה ארצית, שמרנו על קשר עם השחקנים ועם הוריהם. כולם מבינים את החשיבות שבשמירה על כושר והשתדלו לעבוד בצורה רצינית. כמובן שנצטרך שבועיים-שלושה של אימונים על דשא, השקעה גם בצד המנטלי, כדי להשלים פערים ולהיות מוכנים למשחקי ליגה. בגיל הזה היכולת לחזור לכושר משחק ולחזק מרכיבים קוארדינטיבים וטכניים יותר קל לחזור לנקודה שבה מפסיקים, לעומת גילאים בוגרים יותר.”.

האם בתקופה כל כך רגישה ועדינה, היה נכון עבורכם להירשם למסגרת של ליגה?

“חד משמעית. התקופה הזו הוכיחה לנו, שמסגרת תחרותית גורמת ליותר מחויבות אצל שחקני ליגה והרצון שהילדים מגלים הוא העדות לכך. בקבוצות החוגים גם הייתה רצינות גדולה, אבל אין ספק שהמימד התחרותית מכניס יותר לאמביציה.  אנחנו חושבים שזו הייתה בחירה מצוינת לפתוח את קבוצות הליגה בגילאים האלו, אחרי 5 שנים של עבודה בחוגים כאן באזור. יצרנו בסיס רחב של שחקנים עם רעב למסגרת תחרותית. אנחנו לא ממהרים להתרגש מהקורונה, זה עניין שכולם מתמודדים איתו ולא צריך להכתיב לנו את הבחירה אם לשחק בליגות – כל עוד היא נכונה לטווח הרחוק. יש כאן אתגר גדול ואנחנו מנסים ליצור יתרונות קטנים בעקבות דברים אחרים. אנחנו מחכים לרגע שנחזור, עושים את ההתאמות הלוגיסטיות והמקצועיות כדי שנחזור בצורה טובה”.

איך חלוקת העבודה ביניכם?

“יש לנו כאן צוות גדול שעובד בהרמוניה רבה, עם הרבה עזרה הדדית, כשהדגש הוא טובת הילדים. לכל מאמן יש את הקבוצות שהוא מאמן. בכל אימון יש לפחות שני מאמנים על מגרש, משתדלים לתת את היחס הכי מקצועי והכי אישי לכל אחד מהילדים. אנחנו משתדלים לקדם את כל מה שניתן, כדי שנהיה מוכנים ברגע החזרה לפעילות.  מבחינה לוגיסטית זה אומר הכנה של המגרש בכפר בלום לקראת החורף מבחינת כיסוח דשא וסימונים וקבלת אישור לאירוח משחקים מההתאחדות לכדורגל. כמו כן, נערכים מבחינת ציוד מקצועי וביגוד שהוזמן לכל הקבוצות. עלינו לרמה מאוד גבוהה למה שהילדים מקבלים. דאגנו לרישומים בהתאחדות ושליחת אישורים רפואיים. שוקדים על היערכות לנסיעות למשחקי חוץ. יש לנו תוכנית שנתית לכל קבוצה. אנחנו מתרגשים בכל פעם לפגוש את הילדים. מרגישים שהקפאת האימונים הייתה חסרה להם מאוד ואנחנו מייחלים לחזרה הכי מוקדמת שאפשר. יש חשיבות מאוד גדולה לחזרה לפעילות לילדים ובני נוער”.

במידה והעונה תעבור ללא עצירות. מה המטרות שלכם?

“ליצור מסגרת מקצועית ובריאה, להתקדם תוך כדי תנועה וליצור תשתית טובה לשנים הבאות. המטרה שהקבוצות האלה יהיו קבוצות הדגל של המועדון ובעקבותיהן יקומו עוד קבוצות וכך נגדל כמועדון”.

גם הזרקורים מוכנים לכבודם. אימון משותף של שתי הקבוצות