אלכוהול וכבאות לא הולכים ביחד

בביקורת פתע של נציבות הכבאות בתחנת הכיבוי בקרית שמונה נמצאו בקבוקי אלכוהול. בנציבות הכבאות מתכוונים לפעול בנחישות למיגור התופעה. המקרה הזה מתרחש על רקע מערכת יחסים עכורה בין נציבות הכבאות לוועד העובדים הארצי

זה קרה מוקדם לפנות בוקר. אל תחנת הכיבוי האזורית בקרית שמונה הגיעו נציגים של נציבות הכבאות לביקורות פתע, שנועדה לבחון את הכשירות המבצעית ואת רמת הכוננות של הכבאים בתחנה.

אנשי נציבות הכבאות גילו בתחנה בקבוקי אלכוהול ופחיות בירה. תופעה כזו, כך מסתבר, אסורה על פי התקנות של נציבות הכבאות. בעקבות המקרה נמסר בהודעה מטעם הנציבות: “במהלך ביקורת כוננות וכשירות מבצעית שערכה הנציבות בתחנת קריית שמונה התגלו הבוקר בקבוקי אלכוהול ומספר פחיות בירה שהוטמנו באחד הארונות.

תת טפסר ניזאר פארס, צילום: נציבות כבאות והצלה

“בשל חומרת הממצאים הורה מפקד מחוז צפון טפסר ניזאר פארס על מינוי קצין בודק, תוך שהוא מדגיש כי בגוף חירום מבצעי אין מקום לשתיית אלכוהול. מפקד המחוז הבהיר כי מיד עם פרסום ממצאי התחקיר יפעל בנחישות למיגור התופעה המנוגדת לרוח הכבאות ולתקנון שירות המדינה”.

המקרה הזה בקרית שמונה חשף גם את מערכת היחסים העכורה בין נציבות הכבאות לוועד העובדים הארצי של הכבאים. כשהגיעו אנשי הנציבות לביקורת הפתע, הכבאים התקשרו לוועד העובדים, והוועד הודיע להם לא לשתף פעולה עם הביקורת.

מזה שנים מתחולל מאבק חריף בין ועד הכבאים והעומד בראשו, אבי אנקורי, לבין נציבות הכבאות שבראשה עומד רב טפסר דדי שמחי.. הסכסוך בא לידי ביטוי באינספור עיצומים וצעדים ארגוניים שונים  במהלכם ועד הכבאים ביטל אימונים, הכשרות, הדרכות, וביצע פעולות שלטענת נציבות הכבאות פוגעות בהתנהלות השוטפת של המערך.

הוועד הארצי מצידו טוען שהעילות לעיצומים הן פגיעה בתנאי השכר או הרווחה, טענות להתנהלות לא תקינה מצד הנציבות, פגיעה בחופש ההתארגנות, ועוד. ההסתדרות, לפחות בשלב הזה, נותנת גיבוי לוועד העובדים.