טניס: חילופי דורות באליפות ווימבלדן

רז אורן ניצח במשחק הגמר של טורניר הטניס של קיבוץ דן – והוכתר לאלוף הווימבלדן 2020.

יש הרבה אליפויות טניס נחשבות בעולם – ווימבלדון, רולאן גרוס, גרנד סלאם ועוד ועוד. עם כל הכבוד לכולם, יש טורניר שעושה את זה הרבה יותר לאנשי קיבוץ דן – טורניר הטניס של הקיבוץ, המכונה “ווימבלדן”.

אז כן, תקופת קורונה, פעילות הספורט התחרותית כמעט וקפאה לחלוטין ברחבי המדינה, אבל בקיבוץ דן החליטו שגם הקורונה לא תעצור את המסורת וההצגה חייבת להימשך, וכך נערכו להם משחקים בין אנשי הקיבוץ בגילאים שונים, עד אשר הגיע הטורניר לסיומו בתחילת השבוע עם ערב של משחקי הכרעה.

כהקדמה לגמר, נערך משחק ראווה מרגש בין מנהל הקהילה, אייל בראליה, ומאמן העל, שאול זוהר, לצמד הצעירים המקומיים, זיו פתחה (בן 59, לשעבר אלוף ישראל ומקום שמונה בעולם בטניס כסאות גלגלים) ואשר ארזי בן ה-73. בתואר הנכסף של “אליפות ווימבלדן” זכה צעיר המשתתפים, רז אורן, בן 19 בלבד, אשר ניצח 6:3 6:2 בגמר איכותי את הוותיק שבחבורה, ניסן פתחה (46), בסיומו של משחק גמר שנערך לעיני מספר צופים אשר תאם בדיוק מפתיע את מגבלות הקורונה. ניצחון יוקרתי לרז אורן, שכן ניסן פתחה נחשב לאלוף הבלתי מעורער של הקיבוץ במשך שנים ארוכות והניצחון של אורן בגמר היווה סופו של עידן ומבשר תחילתו של עידן חדש.

יניב גרטי, מנהל תחום הספורט בקיבוץ דן ומארגן התחרות: “בימים הזויים כמו התקופה הזו, אנשים מחפשים את מקום המפלט להתרענן ולשמוח. מגרש הטניס של דן היה בדיוק המקום הזה בשבועיים האחרונים והיווה בית לילדי, נערי ואף ותיקי הקיבוץ, שהגיעו מדי ערב למגרש, לעודד את השחקנים, כמובן תוך שמירה על הגבלות הקורונה”.

חגג עם בירה קורונה. רז אורן (משמאל) לצידו של ניסן פתחה