מה עושה מלכת היופי הירושלמית בצפת?

העיר העתיקה של צפת נבחרה כאתר הצילומים של סדרת הטלוויזיה “מלכת היופי של ירושלים” שמבוססת על ספר שכתבה שרית ישי לוי, ותשודר ב- YES

גלריה לאומנות בצפת שמשמשת כאתר צילומים לסדרה

בימים אלו מתקיימים בצפת צילומי סדרת טלוויזיה חדשה בשם “מלכת היופי של ירושלים”. מדובר בסדרה המבוססת על ספרה של שרית ישי לוי שהפך מבוקש מאוד, ועברה עיבוד למלודרמה יומית שתשודר ב yes. יוצרי הסדרה הם התסריטאים שלמה משיח, אסתר נמדר תמאם, הבמאי עודד דוידוף, וההפקה היא של חברת ארצה הפקות.

הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחת ארמוזה הירושלמית, משפחה ספניולית שהוטלה עליה קללה. הגברים להם יינשאו בנות המשפחה לא יאהבו אותן. הסדרה תלווה שלושה דורות של בנות המשפחה, בתקופות שונות: החל מלפני הקמת המדינה ועד שנות ה-70.

בסדרה יוצגו סיפוריהן האישיים והמשפחתיים של המשפחה דרך השפה העברית, ערבית אנגלית ומה שאפיין את צפת של המאה ה-16: לאדינו. בין השמות הבולטים בסדרה:  ישראל אולגבו, מלי לוי, הילה סעדה, מיכאל אלוני, יובל שרף, עירית קפלן, עומר דרור ועוד.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה עם השחקנית הילה סעדה בסט הצילומים,

הסדרה תוכננה להצטלם בחו”ל עד אשר הוצגה בפני הם העיר צפת שקסמה להפקה ולאחר פגישה עם ראש העיר שוקי אוחנה החליטו להעתיק את הצילומים לבירת הגליל. לצד החשיפה החיובית לבירת הגליל, ההפקה בצפת מסייעת ללא מעט עסקים בעיר גם בימים מורכבים אלו של ימי הקורונה עם השכרת חדרים, השכרת מתחמי צילומים, בעלי מקצוע שונים, ניצבים, הסעדה וכדומה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ביקר בסט הצילומים, פגש את ההפקה והכוכבים שפרגנו רבות ליופיה של העיר צפת ולאוכלוסייה בעיר. לדבריו: “אנחנו שמחים לארח בצפת את ההפקות הגדולות בישראל ולהמשיך למתג את העיר כעיר יפה, מתחדשת, מקום שכדאי לחיות בו וחייבים לנפוש בו. אני שמח שהפקת הסדרה גם מאפשרת הכנסה נאה ללא מעט מתושבי העיר וכבר מחכה לראות על המרקע את עירנו במלוא תפארתה”.

צילומים: עיריית צפת