תקשורת מתקדמת היא המפתח לעבודה מרחוק

שר התקשורת, יועז הנדל, ביקר בצפת, והדגיש את הצורך בתקשורת מתקדמת כדי לקדם את היכולת לעבוד מרחוק בתקופת הקורונה. במהלך ביקורו הצהיר השר: “איפה שיהיו תשתיות תקשורת מתקדמות, תהיה אוכלוסייה חזקה, דלת המשרד פתוחה לסייע לצפת”

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אירח את שר התקשורת יועז הנדל לפגישת עבודה וקידום תכניות משמעותיות להתפתחותה של העיר צפת. בפתח הישיבה דנו השניים יחד עם הצוותים המקצועיים ממשרד התקשורת ועיריית צפת בנושא הקורונה, התמודדות הרשות והצרכים של הרשויות המקומיות ממשלת ישראל.

את הביקור ניצלו על מנת להמשיך את הפעילות של המשרד והרשות לפיתוח תשתיות התקשורת בבירת הגליל. השר הסביר כי:  ״נכנסתי למשרד התקשורת אחרי עשור אבוד. תשתיות תקשורת מתקדמות זהו אחד הגורמים הקריטיים לתעסוקה מרחוק. זה נכון למקצועות רבים ולכן זה משמעותי בעיר צפת, אשר נמצאת במרחק מהמרכז”.

ראש העיר הציג בפני השר את התכנית העתידית של העיר צפת והצפי לצמיחה ל 72,000 תושבים כשבמוקד שכונת מצפה ימים. לדבריו, הקורונה פתחה בפני אוכלוסיות רבות אפשרות של עבודה מרחוק וחברות גדולות במשק כבר פועלות כך ומבינות שיש לשיטה זו יתרונות רבים, תשתיות ראויות יוכלו להפוך את צפת ליעד אטרקטיבי גם בפני קהלים מסוג זה וגם לספק תשתית טובה לתעסוקה מרחוק לתושבי העיר כיום.

“יש שלושה נושאים שקשורים לעיר בהם אני מתעסק”, אמר השרהנדל. “ראשית, הסלולר הפך להיות המכשיר הרלוונטי בימינו, קליטה היא קריטית. שנית, עולם הסיבים האופטיים. היינו תקועים במשך שנים עם מתווה סיבים שלא עבר ועיכב את התקדמותה של מדינת ישראל.

סיבים אופטיים

“עכשיו עם אישור המתווה בממשלה, פתחנו את הפקק ואנחנו מחייבים את החברות לפרוס גם במקומות לא כדאיים כלכלית- בדגש על  הפריפריה והגבולות. הסיבים האופטיים יאפשרו לערוך ניתוח בצפת, ע״י רופא מקליבלנד בארצות הברית.

“הנושא השלישי הוא הדואר שאנחנו מכירים ומטפלים בו. אנחנו עובדים על רפורמה של שירות לציבור זאת מתוך הדאגה לאזרח ולהתייעלות המערכת. תשתיות תקשורת זהו מנוע הצמיחה המתקדם בעת הנוכחית.

“איפה שיהיו תשתיות תקשורת מתקדמות, תהיה אוכלוסייה חזקה. הדלת של משרד התקשורת פתוחה כדי לסייע בתחום ואנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל עת״.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הודה לשר על שיתוף הפעולה ופעילותו לפיתוח וקידום העיר צפת ואף העניק לו בית מזוזה תוצרת אמנית צפתית- שבע חיה.