שיקום הקיר שהתמוטט בשלבי סיום

עיריית קריית שמונה משלימה בימים אלה את שיקום קיר התמך שהתמוטט ברחוב שפרינצק. השלמתו תקל על הנגישות של התושבים לדירותיהם

הסיפור של קיר התמך ברחוב שפרינצק החל עוד לפני מספר שנים. רחוב שפרינצק נמצא לרגלי גבעת שחומית, ובחלק המזרחי של הרחוב היה קיר תמך, שנבנה ליד כביש שירות שדרכו התושבים היו יכולים להגיע סמוך לדירותיהם. עם השנים הקיר החל להתמוטט, והיה צורך לשקמו. עיריית קרית שמונה, בקדנציה הקודמת, הציבה חומת פח במקום קיר האבן.

החומה הזו יכולה היתה לשמש כפיתרון זמני, מכיוון שהלחץ של האדמה במדרון של גבעת שחומית, בייחוד אחרי הגשמים היה חזק, והיה ברור שבמוקדם או במאוחר החומה הזו תתמוטט. מה שהיה צפוי אכן קרה, בינואר 2018 חומת הפח התמוטטה.

חומת הפח שהוקמה על ידי העירייה

ההתמוטטות הבהירה שחומת פח אינה פיתרון, ולכן העירייה סגרה את הגישה לכביש השירות, כדי למנוע סכנה בטיחותית. סגירת הכביש יצרה קושי לדיירים. אחת המשפחות שהתגוררה ברחוב היתה ילדה נכה, שההסעה שלה היתה מגיעה קרוב לבית דרך כביש השירות. כשכביש השירות נסגר, נוצרה בעיה גדולה למשפחה להגיע מהבית להסעה דרך המדרגות שבחזית הבניין.

חומת הפח לאחר ההתמוטטות

עכשיו סוף סוף משלימים את השיפוץ של קיר התמך. בהודעת העירייה נאמר: “עיריית קריית שמונה, באמצעות החברה הכלכלית, בשלבי סיום אחרונים של עבודות שיקום קיר תומך בחלק האחורי של רחוב שפרינצק.  מדובר בעבודות בהיקף של כמיליון שקלים.

“אנחנו מודים לתושבים על הסבלנות עד להשלמת העבודות החיוניות שנעשו בעיקר לביטחונם של דיירי הרחוב ותושבי העיר”.

החומה המשופצת, צילום: עיריית קרית שמונה