בלב היער הברזילאי

הסרט “לעזוב את  גן עדן”, של עופר פריימן, זכה במקום הראשון בפסטיבל הקולנוע בחייפה. פריימן תושב כפר סאלד, הוא בוגר המגמה לקולנוע במכללה הטכנולוגית תל חי. הסרט שזכה בפרס עוסק בקורותיה של קומונה משפחתית בלב היער בברזיל

שש שנים תמימות לקח לעופר פריימן להפיק את הסרט התיעודי “לעזוב את גן עדן”. הוא נסע לברזיל חמש פעמים לתקופות בהם עקב במצלמתו אחר קורותיה של קומונה משפחתית מיוחדת במינה שחיה בלב היער המשווני בברזיל.

זהו הסרט הראשון באורך מלא שפריימן מפיק. לאחרונה הוא זכה לאחרונה במקום הראשון בפסטיבל הקולנוע בחיפה, בקטגוריה של סרטים תיעודיים. בנימוקי השופטים נאמר: “זהו אפוס תיעודי רחב יריעה שמשרטט באנושיות ובמבט אוהב וסקרן את היווצרותו והתפוררותו של חלום אוטופי, פראי ושנוי במחלוקת – קומונה משפחתית בלב יער ברזילאי מרהיב ביופיו.

חברי הקומונה בתמונה משותפת

“סרט נפלא שצולם, נערך ובוים בכישרון רב אשר אינו מפסיק להפתיע, לרגש ולהאיר שאלות של זהות אישית יהודית וקהילתית תוך שהוא נוגע בנושאים אוניברסליים מרתקים של יחסים משפחתיים, פטריארכליות בעולם מודרני, מתח בין טבע וקדמה ומנעד רחב של השקפות עולם אינדיבידואליסטיות ואקזיסטנציאליסטיות”.

לפני עשר שנים סיים עופר פריימן את לימודיו במגמת קולנוע במכללה הטכנולוגית תל חי. מאז הוא עוסק בעשייה קולנועית, ואת הסרט “לעזוב את גן עדן” הוא הפיק תוך כדי עבודה על פרויקטים נוספים.

עופר פריימן

פריימן עשה את הסרט הזה כמעט לבדו, וזאת משום שהידע הקולנועי שלו מתפרש על תחומים שונים, הוא יכול להיות צלם, איש סאונד, עורך ובמאי. זה כמובן הוזיל את העלויות, כך שעם קצת עזרה של קרנות שמקדמות עשייה קולנועית, הוא הצליח לממן את ההפקה.  

הסרט אמור להיות מוקרן לקהל הרחב בקרוב בערוץ יס-דוקו, והוא ייטול חלק גם בפסטיבל סרטי הרפתקה בראש פינה, שאמור להתקיים במתכונת וירטואלית עקב מגבלות הקורונה.