בשידור ישיר משמורת החולה

אי אפשר לצאת לשמורות הטבע בגלל הסגר, רשות הטבע והגנים דואגת להביא את הטבע אליכם הביתה, באמצעות מצלמות שהותקנו בשמורת החולה ובבניאס שמצלמות ומשדרות באופן רציף, ואפשר לצפות בשידור ביו טיוב

עם תחילת עונת הנדידה הציבה רשות הטבע והגנים מצלמות בשידור חי בשמורת הטבע החולה. המצלמה הוצבה במטרה לנטר את תנועת השקנאים בדרך שלא תפריע להם, וכן לאפשר לכולם קשר עם הטבע, גם כאשר אנחנו סגורים בבית.

עמית דולב, אקולוג מחוז צפון, מספר על הפרויקט: הצבת המצלמות מאפשרות מעקב אחר פעילות בעלי חיים מרחוק וללא הפרעה. אנחנו יכולים ללמוד על דפוסי פעילותם והתנהגותם של המינים השונים ביום ובלילה, ולתכנן פעילותנו בהתאם. בשמורת החולה אנו מנטרים באמצעותן את אלפי השקנאים כחלק מפרויקט העוסק בניהול הקונפליקט בין השקנאים לבריכות הדגים .

המצלמות הותקנו ומתוחזקות על-ידי “קבוצת צ’רטר לחקר אקולוגית חיות-הבר” (מכון שמיר למחקר והחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה).

המצלמה החדשה בשמורת טבע החולה מצטרפת לשמורות נוספות שבהן יש כבר מעקב על חיות הבר: שמורת טבע נחל חרמון (בניאס) – מעקב אחרי הפרסף הגמדי, מין קטנטן של עטלף. שמורת טבע חי-בר כרמל – תחנת האכלה של נשר מקראי ורחם, וכן מצלמה העוקבת אחרי זוג נשרים נכים המגדלים יחד גוזל בריא – קינון יחיד מסוגו בעולם.

צפייה בשידור הישיר בערוץ היוטיוב של קבוצת צ’רטר:  https://bit.ly/2YMyCdi

צילומים: מוטי צ’רטר, רשות הטבע והגנים