המכביסט מהגולן

הכדורסלן עופרי נוה מנאות גולן עושה חיל בקבוצת הנערים של מכבי ת”א. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

כתבה זו מבוססת על כתבה שנעשתה ע”י סיני משה רובינשטיין ופורסמה בעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט של מרכז קהילתי גולן.

עונת הכדורסל במחלקות הנוער הסתיימה בפועל בחודש מרץ האחרון ולעת עתה לא ברור מתי היא תפתח. מי שעבורו העונה שעברה הייתה עונה מאוד מיוחדת הוא עופרי נווה, בן 15.5 מהמושב נאות גולן, שבקיץ 2019 עבר מקבוצת הנערים של הפועל גליל-גולן עמה זכה באליפות מחוז צפון לקבוצת הנערים הבכירה של מכבי ת”א.  את העונה האחרונה החל בטורניר בשוויץ בו זכה בתור השחקן המצטיין של הטורניר שבו נטלה חלק קבוצתו, זאת לאחר שקודם לכן, כשהיה בכיתה ח’, הגיע עם נבחרת ישראל מתחת לגיל 14 למקום שני בטורניר אירופאי בסלובניה.

שחקן מוכשר שעתידו לפניו. עופרי נוה במדי מכבי ת”א



נועם לוי, שאימן את עופרי נוה בקבוצת הנערים של מכבי ת”א, לא חסך בשבחים על השתלבותו בקבוצה: ” קודם כל, הכרתי את עופרי רק השנה. מבחינתי מדובר בילד שיש לו את המשולש שאני מחפש בשחקן כדורסל מבחינת פוטנציאל: נתונים פיזיים מרשימים, כישרון – בעיקר כישרון ללמידה של משחק  הכדורסל , הדבר השלישי הוא אופי של ספורטאי –  אופי מצד אחד של נער קשוח ומצד שני של נער שכיף לאמן ואותו ומגיע לאימון עם חיוך. על המגרש הוא לוחם ולא מפחד מאף אחד, יש לו את המניע ואת הרצון של מה שצריך בכדי להגיע לרמות יותר גבוהות. מאוד כיף לאמן אותו, פשוט כיף לבוא לאימון וללמד אותו את משחק הכדורסל. השילוב של העובדה שהוא רוצה ללמוד עם התשוקה שלו להבין את משחק הכדורסל, נותן הרבה מעבר למשחק עצמו. עופרי מקבל אצלנו מעטפת שלמה מחוץ למסגרת בכדי להמשיך ולפתח אותו ביחד עם האמונה שלנו בו עם חובת ההוכחה שחלה עליו. יש פה כישרון ופוטנציאל גדול , כל זאת ועוד הופך אותו להיותו כדורסלן המיוחד שהוא”.

גולן יבלונסקי שעבד עם עופרי נוה בנבחרות הצעירות כעוזר מאמן מצטרף עם שבחים משלו: “קודם כל, עופרי הוא נער עם נתונים מרשימים מאוד, נער שעובד טוב ובשנתיים שאני עבדתי איתו הוא עשה התקדמות מאוד גדולה בכדורסל. מדובר בפוטנציאל גדול, שיש לו הרבה מה להוכיח. במהלך הטורניר בסלובניה עופרי התמודד ראש בראש עם שחקנים מהרמה הראשונה באירופה לגילו בכדורסל וזה בהחלט מעודד.  אני מאחל לו המון בהצלחה בהמשך הדרך”.


כעת למספר שאלות עם עופרי נוה – “ספורטאי החודש” שלנו.

מדוע בחרת בענף?

” אבא שלי שיחק כדורסל בעברו. הוא הציע לי לנסות גם כן להשתלב במשחק בזה. מהרגע הראשון הבנתי שזה בשבילי. כל השאר כבר היסטוריה”.

מה השאיפות שלך בתחום?

” להמשיך להשקיע ולהגיע הכי רחוק שאפשר. השמיים הם הגבול מבחינתי”.

מי המודל לחיקוי שלך?

” לוקה דונצ’יץ. יש לו הבנת משחק גבוהה ולמרות שהוא לא הכי גבוה והכי חזק, הוא עדיין מצליח לבטא את היכולות שלו במגרש הכדורסל על הצד הטוב ביותר”.

מסר שאתה רוצה להעביר לספורטאים צעירים?

“תמשיכו להשקיע ולהתמיד במה שאתם עושים, בסוף גם יגיעו התוצאות בהתאם לזה”.

מקווה להמשיך לפרוח. עופרי נווה בפעולה