הפרויקטור בזיו

פרוקטור הקורונה של מדינת ישראל, פרופ’ רוני גמזו, ביקר ביום ראשון השבוע במרכז הרפואי זיו ועמד מקרוב על עבודת הצוותים במחלקות ההתפרצות במקום.

האיש שעומד בראש המאבק מול נגיף הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, הגיע לביקור במרכז הרפואי זיו בצפת, כדי לבחון מקרוב את תפקוד בית החולים בהתמודדות עם המגיפה.

הוא נפגש עם סגן מנהל המרכז הרפואי זיו ד”ר ענאן עבאסי ומנהל הסיעוד אריה ביתן. פרופ’ גמזו שמע מהשניים על האתגרים הרבים איתם מתמודדים הצוותים הרפואיים, האחים והאחיות ויתר עובדי זיו, במאבקם בנגיף קורונה.

פרופ’ גמזו סייר באגפים השונים של בית החולים ושוחח עם העובדים. “אתם נותנים מענה מהטובים ביותר בעולם”, אמר גמזו לעובדים. “האתגר שבית החולים לוקח, והוא לא מבין בתי החולים הגדולים בישראל, כשכרגע הוא מטפל בעשרות חולים, כלומר כל יום 30- 40 חולים בחדר המיון, עם רוח מלאה של הצוות, ומוכנות מלאה.

“זה בית חולים שיכול להגיע לטיפול גם של 150 חולים, ואנחנו מבקשים רק דבר אחד, שבסופו של דבר נטפל כמה שפחות. וזה אומר לכל תושבי האזור, אנשים שיכולים לחלות בקורונה ועלולים להתאשפז, ועלולים להגיע למצב קשה. הכל תלוי בנו ובכם, בשמירה על הכללים ברמה האישית וברמה הקהילתית.

“בית החולים כאן הוא עמוד השדרה של האזור, גם בהנהגה שלו, וגם בצוות הרפואי, רופאים, אחיות, לוגיסטיקה ועוד, והוא מבקש מהציבור לגלות אחריות כדי שבסופו של דבר כמה שפחות יגיעו לכאן. הם ערוכים לכל מספר אבל מעדיפים שהמספרים יהיו כמה שיותר נמוכים”