הטובים לטיס גרסת קרית שמונה

בפגישה של ראשי האקדמיה לטיס מסחרי והנהלת עיריית קרית שמונה דובר על שיתוף פעולה שיכלול בין השאר, קורס טכנאי מטוסים וקורס מטיסי רחפנים. לא נדונה בפגישה אפשרות של העברת הפעילות של בית הספר לטיסה משדה התעופה בראש פינה לשדה התעופה בקרית שמונה

עיריית קריית שמונה בוחנת שיתופי פעולה עם האקדמיה לטיס מסחרי שמפתח לאחרונה קשרים עם הקהילה בצפון בכדי לקדם מהלכים משותפים בתחומי הלמידה, התעסוקה, הקהילה והמגורים.

בישיבת עבודה ראשונה בנושא, התארחו  בלשכת ראש העיר נשיא האקדמיה לטיסה הרמטכ”ל לשעבר רב אלוף במיל’ דן חלוץ ומנכ”ל האקדמיה יוחנן שמר.

מטעם הרשות השתתפו בישיבה ראש העיר אביחי שטרן, מנכ”ל העירייה יורם ביטון מנהל אגף תעשייה, תיירות ועסקים ירדן ארליך, עוזר ראש העיר פאר לרדו, איתי שפירא מאגף תעשייה, תיירות ועסקים ומנכ”ל המכללה הטכנולוגית תל חי מאיר ביטון.

פגישת אנשי האקדמיה לטיס מסחרי בעיריית קרית שמונה, צילום: עיריית קרית שמונה

במהלך הפגישה ניתן רקע על האקדמיה לטיס מסחרי ועל פעילותיה וחזונה להשתלב בצפון. ראש העיר הציג את חזון העיר ואת המאמצים שנעשים כל העת כדי להפוך את קריית שמונה לעיר היזמות של ישראל.

בתום הישיבה הוחלט לקדם את הנושאים הבאים: א. פתיחת מסלול מצויינות לבני נוער בהתאם לתכנית הקדטים בקרית שמונה ב. פתיחת מסלול להסמכת טכנאי מטוסים – במכללת תל חי. ג. פתיחת מסלול להסמכת מטיסי רחפנים  בקריית שמונה או במכללת תל חי. שיווק קורס הטיס של האקדמיה לטיס מסחרי.

השאלה המסקרנת בנוגע לשיתוף הפעולה המתרקם עם האקדמיה לטיס מסחרי היא, האם הפעילות של בית הספר לטיסה, שאותו מפעילה האקדמיה לטיס מסחרי בשדה התעופה בראש פינה, תועבר לשדה התעופה בקרית שמונה.

הסיבה לכך היא שמועצה אזורית הגליל העליון פועלת לסגירת הפעילות של בית הספר לטיסה בשדה התעופה ראש פינה. הסיבה לכך היא מטרדי רעש קשים עקב ריבוי המראות ונחיתות של המטוסים המשמשים ללימוד טיסה. הסובלים מכך הם התושבים בקיבוץ מחניים וקיבוץ כפר הנשיא.

בית הספר לטיסה של האקדמיה לטיס מסחרי הועבר באפריל 2019 משדה התעופה באילת שנסגר לשדה התעופה במחניים. בחודש יוני 2020 הוציאה הוועדה לתכנון ולבנייה הגליל העליון צו מנהלי להפסקת שימוש במבנה הטרמינל ובמסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה ראש פינה על ידי אקדמיה לטייס מסחרי.

טקס חנוכת בית הספר לטיסה בשדה התעופה ראש פינה, צילום: שביט תקשורות

ראש מועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, אמר בעקבות הוצאת הצו: “החלטנו על הקמת צוות פעולה משותף למועצה ולשני הקיבוצים הנ”ל, הואיל ולצערנו תרומתו של ביה”ס לטיסה לאזור היא אפסית, ומצד שני נזקו גדול”.

בעיריית קרית שמונה אומרים כי בפגישה שהתקיימה עם אנשי האקדמיה לטיס מסחרי לא דובר כלל על העברת הפעילות של בית הספר לטיסה לשדה התעופה בקרית שמונה. עדיין לא ברור מה יהיה בגורלו של בית הספר לטיסה, והאם מועצה אזורית הגליל העליון אכן תצליח להפסיק את פעילותו.

הפסקת הפעילות בשדה התעופה בראש פינה עלולה להשפיע לרעה על הרצון של האקדמיה לטיס מסחרי להשקיע בפעילות בגליל העליון, כולל שיתופי הפעולה עם עיריית קרית שמונה והמכללה הטכונולוגית תל חי, אלא אם יוחלט להעתיק את הפעילות לשדה התעופה בקרית שמונה.

העתקה אפשרית של הפעילות לשדה התעופה בקרית שמונה תפתור את בעיית מטרדי הרעש לתושבי מחניים וכפר הנשיא, אך מי שעלול להיפגע מהעתקה שכזו הם תושבי שכונת הוורדים בקרית שמונה ותושבי בית הלל, הסמוכים לשדה התעופה.