אחרי ההריסה תרגיל חילוץ

בניין בזק בצפת, שנהרס לפני שבועיים שימש זירה מתאימה לתרגיל חילוץ של פיקוד העורף בשיתוף עיריית צפת. בעתיד הקרוב יפונו ההריסות, ויוקם במקום מבנה חדש שישמש את בית הספר לרפואה

השבוע התקיים תרגיל של יחידת החילוץ הארצית ועיריית צפת, לפינוי נפגעים מבניין שספג פגיעה ישירה. הבניין הינו בניין בזק לשעבר, שבו אמורה  אוניברסיטת בר-אילן להקים מבנה מעבדות ומחקר, כחלק מהרחבת הפקולטה לרפואה.

לפני כשבועיים הבניין נהרס, אך ההריסות עדיין לא פונו ולכן המבנה ההרוס הפך לאתר אידיאלי לתרגיל חילוץ שמדמה פינוי מבנה שנהרס מפגיעה ישירה של טיל, או כתוצאה מרעידת אדמה. השבוע התקיים תרגיל דומה גם בקרית שמונה במבנה במתחם נופית חרמון שבו בוצע צו הריסה.

תרגיל החילוץ שהתקיים בקרית שמונה, צילום: עיריית קרית שמונה

מפקד יחידת החילוץ הארצית בפיקוד העורף, אל”ם(מיל׳) גולן ואך ציין: ״יחידת החילוץ של פיקוד העורף מקיימת בימים אלה, תרחיש אמת של ירי טילים וכתוצאה ממנו הרס בשלוש ערים מרכזיות ברחבי הצפון: צפת, חיפה וקריית שמונה. תרגיל זה נועד לשיפור כשירותנו, ולתת מענה מיטבי לכל אירוע חירום אליו נידרש בארץ ובעולם.

“האתרים בהם אנו מתאמנים, הינם אתרים מיועדים להריסה במסגרת פרויקט ‘פינוי בינוי’,  הרצון הטוב של כלל הגופים והרשויות שאחראים על האתרים בהם אנו מתאמנים, סייעו לנו להפוך את ההליך לטוב יותר לשם להשגת מטרתנו- קיום תרגיל חשוב זה״.

בניין בזק בצפת לפני ההריסה, צילום: עיריית צפת

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה התייחס לתרגיל וברך על התרחבות הפקולטה ואמר: “מדובר בתרגיל חשוב כחלק מההערכות שלנו בעיריית צפת יחד עם פיקוד העורף לכל תרחיש”.