תרגיל חילוץ בשרב הכבד

אנשי צוות החילוץ של מועצה אזורית הגליל העליון השתתפו בתרגיל המדמה נפילה של טיל, הרס בניין ועשרות לכודים. כל זאת במזג אוויר שרבי במיוחד

השבוע התקיים תרגיל גדול של יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, אשר נמשך מספר ימים ודימה נפילה של טיל על מעונות סטודנטים עם עשרות חדרים ולכודים רבים. התרגיל בוצע בסמוך למתחם ‘נופית החרמון’, כאשר אולם אירועים שהיה מיועד להריסה דימה את מעונות הסטודנטים. צוות החילוץ של מועצה אזורית הגליל העליון לקח חלק בתרגיל והיה הראשון שהגיע לזירה, ביחד עם יחידת החילוץ של מועצה אזורית מבואות החרמון.

אנשי החילוץ של המועצה הגיעו לאתר מוקדם בבוקר, פתחו חמ”ל משותף עם הצוות של מבואות חרמון והתחילו לאתר נפגעים ולכודים בשכבות החשופות של האתר. למרות החום הכבד ששרר כבר משעות הבוקר, החלו מתנדבי היחידה לבצע פעולות חיוניות – ניתוקי תשתיות, יצירת קשר עם הרשויות ויצירת מודיעין אוכלוסייה.

השלב האחרון הינו קריטי, הואיל ורק כך ניתן להבין מי שהה במבנה ומי לא, כמה אנשים חסרים בפועל והיכן הם ממוקמים. בשלב זה התחילו להגיע לשטח אנשי יחידת החילוץ של פיקוד העורף, עברו חפיפה מהירה אך יסודית של פרטי האירוע ותפסו פיקוד על המתחם. 

אהוד ברנור, סגן מפקד יחידת החילוץ: “ראשית, אני מברך על שיתוף הפעולה המצוין שהיה עם היחידה של מבואות החרמון. שנית, לשמחתי מיצבנו עצמנו כיחידה מקצועית ואיכותית גם ברמה הארצית, דבר הבא לידי ביטוי בכך שביחידת החילוץ של פיקוד העורף מבינים שאנו מהווים גורם שכדאי לה לעבודה איתה ולהיעזר בשירותיו. בכיר ביחידה הארצית אף אמר לי במהלך התרגיל – ‘כשדיווחו לי שיש אנשים באתר, חששתי במקצת, אבל כשראיתי אתכם עובדים במרץ עם החולצות הכתומות, נרגעתי””. 

צילומים: מועצה אזורית הגליל העליון