לא למדו את הלקח

למרות השרב הכבד, ולמרות מותו של אריאל יואב צפריר במסיבת טבע בדרום, התקיימה בשבת האחרונה מסיבת טבע לא חוקית ליד קלע אלון ברמת הגולן. המשטרה פיזרה את המסיבה.

מסיבת הטבע בקלע אלון, צילום: משטרת ישראל

המשטרה פיזרה מסיבת טבע של כ-150 צעירים בסמוך ליישוב קלע אלון, נעצרו 3 חשודים צעירים שאירגנו את המסיבה. הם קיבלו קנס של 5000 ש”ח בגין הפרת ההנחיות.

בשבת האחרונה בשעות הצהריים, התקבל דיווח במשטרת ישראל בדבר מסיבת טבע שהתקיימה בסמוך ליישוב קלע אלון. שוטרים שהגיעו למקום זיהו את ההתקהלות הלא חוקית של כ-150 צעירים תוך הפרה ברורה של הכללים לשמירה על בריאותו של הציבור.

השוטרים איתרו את שלושת החשודים בארגון המסיבה הלא חוקית ועכבו אותם, כמו כן פיזרו השוטרים את כלל הצעירים שהשתתפו במסיבה.

3 החשודים מארגני האירוע, בני 18 מהקיבוצים גונן ומחניים, הועברו לחקירה במשטרת ישראל וקיבלו קנס כספי של 5000 ש”ח. בנוסף לשלושת החשודים תפסו השוטרים חשוד בהחזקת סמים מסוג קנאביס שלא לצריכה עצמית וסמים מסוג LSD.

בהודעת המשטרה נאמר: “משטרת ישראל קוראת לציבור להמנע מלהגיע למסיבות מחתרתיות מהסוג הזה, הדבר מסכן את בריאותם של המשתתפים גם בצל נגיף הקורונה וגם בגל החום הכבד. לצערנו אנחנו עדים למקרים שבהם בני נוער מאבדים את חייהם במסיבות הלא חוקיות, שעלולות ליצור הדבקה המונית”.

הגליל העליון והגולן הם מקומות מועדפים לקיום מסיבות טבע, בייחוד עם מעוניינים לקיים מסיבה ללא האישורים המתאימים, וזאת משום שאפשר למצוא בהם מקומות נידחים יחסית. ההנחה היא שאם המסיבה תתקיים רחוק ממקום ישוב, לא יהיה מי שיתלונן במשטרה שהרעש מפריע לו, וכך המשטרה לא תדע על קיום המסיבה.

אבל הפוטנציאל המסוכן של מסיבות הטבע קיים גם כשיש אישור משטרתי לקיים את המסיבה. באוקטובר 2018 התקיימה מסיבת טבע לא רחוק מלהבות הבשן, שבה מצאו את מותם שני צעירים שבילו במסיבה הזו.

צילום: צ’כלברה GFDL

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, אמר בעקבות המקרה הטרגי: “המסיבה אושרה לפני שלושה חודשים. למפיקי המסיבה ניתן האישור הדרוש רק לאחר שעמדו בכל התנאים של משטרת ישראל, מכבי האש וגורמי הבריאות והאבטחה. אנו משתתפים בצער המשפחות. טרגדיה מסוג זה היא הסיבה שבגינה החלטנו לפני כחודש לא לאשר יותר מסיבות המוניות כאלה בשטחי הרשות שלנו”.

התגובה ממחישה את הדילמה של הרשויות בנוגע למסיבות הטבע. מצד אחד יש עניין שהנושא יהיה תחת שליטה, כדי לצמצם ככל האפשר את קיומן של מסיבות טבע בלתי חוקיות. מצד שני גם כשהכל מאושר עדיין קיים פוטנציאל מסוכן במסיבות האלה, ואז הטענות מופנות לרשות המקומית שאישרה את המסיבה.