דילמת האיכלוס של שכונת יובלים

עיכובים בהשלמת התשתיות בשכונת יובלים בקרית שמונה יצרו בעיה בהסעות התלמידים המתגוררים בשכונה זו. כיצד זה קרה: על כך בכתבה הבאה

יניב אלמליח, תושב שכונת יובלים בקרית שמונה, פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא הציג את הבעיה שנוצרה לתושבי השכונה עם פתיחת שנת הלימודים. הילדים שמתגוררים בשכונה צריכים לצעוד ברגל דרך ארוכה כדי להגיע לתחנת האוטובוס שנמצאת בקצה הדרומי של השכונה, לתחנה שנמצאת בכיכר על כביש 99.

אלמליח צילם את הדרך תוך כדי נסיעה ברכבו, ואמר: “האם נראה לכם הגיוני שזה מה שילד בן שש או שבע, או עשר או חמש עשרה, צריך לעבור ברגל בתוך שכונה שהיא אתר בניה כדי להגיע לבית ספר או לחזור מבית ספר, כשבתוך השכונה במהלך היום ישנם עשרות פועלים, שחלקם מהשטחים וחלקם שוהים בלתי חוקיים”.

המציאות הזאת היא ללא ספק בעייתית, והיא נובעת מהעובדה שבנייתם של דירות בשכונה הושלמה כבר לפני כחצי שנה, אך הפיתוח הסביבתי של הכבישים, המדרכות, התאורה ושאר מרכיבי התשתית, עדיין לא הושלם.

כשמקימים שכונה חדשה בונים תחילה את בתי המגורים, ואחר כך משלימים את פיתוח התשתיות. במקרה של שכונת יובלים פיתוח התשתיות התעכב מסיבות שונות וביניהן גם משבר הקורונה.

רוכשי הדירות ניצבו בפני בעיה קשה. אצל רבים מהם חוזי השכירות הסתיימו, והם לא רצו לחדש אותם, כדי לא להיות במצב שבו הם משלמים במקביל גם משכנתא על הבית החדש, וגם שכירות על הבית בו הם התגוררו.

הרוכשים לחצו על העירייה לאפשר  להם להיכנס לדירות החדשות, ובעירייה החליטה ללכת לקראתם ולאפשר להם להיכנס לדירות עוד בטרם הושלמו התשתיות בשכונה. במצב הזה יש לעירייה בעיה לספק לדיירים שירותים בסיסיים כמו פינוי אשפה, תאורת רחוב ועוד.

הכיכר בכניסה לשכונת יובלים

עכשיו, עם פתיחת שנת הלימודים, נוספה גם הבעיה של ההסעות, וזה כמובן מלחיץ מאוד את ההורים, כי מדובר בבטיחות של ילדיהם. יניב אלמליח נפגש עם מנכ”ל העירייה, יורם ביטון, ונאמר לו בפגישה שסגן ראש העיר, אופיר יחזקאלי פועל מול חברת אגד על מנת שתתאפשר כניסה של אוטובוסים לתוך השכונה בהקדם האפשרי.