מכת עכברים בקיבוצי הגליל העליון

מחלקת התברואה במועצה אזורית הגליל העליון מבצעת פעולות הדברה בעקבות דיווחים על מכת עכברים, ככל הנראה מגזע עכברים חדש

לאחרונה פנו תושבים למחלקת התברואה במועצה אזורית הגליל העליון, ודיווחו על הימצאותם של עכברים בקרבת מגורי בני אדם בקיבוצי הגליל העליון. ריבוי הפניות הוביל למסקנה שיש ככל הנראה מכת עכברים.

בפרסום של המועצה נאמר שקיימת אפשרות שמדובר בזן חדש של עכברים. מחלקת התברואה כבר החלה בפעולות הדברה, בניסיון לצמצם את מספרם, ועדיין לא ברור מה הסיבה לעליה בכמות העכברים, מעבר לכך שהתופעה הזו קיימת בדרך כלל בחודשי הקיץ.

קיבוצי הגליל העליון אינם המקום היחיד בו ישנה מכת עכברים. סיבה אפשרית להתרבותם של העכברים היא הכנסתן לשימוש של מכולות אשפה חדשות, שנסגרות באופן אוטומטי לאחר השלכת האשפה.

כתוצאה מכך יש פחות חתולי רחוב, שהם האויב הטבעי העיקרי של העכברים. לכן, אחת הדרכים להילחם במכת העכברים היא לגדל חתול בית. ישנן דרכים נוספות להתמודדות עם מכת העכברים, שאינן מצריכות שימוש בחומרי הדברה או פיתיונות.

דרך המניעה המובהקת ביותר היא שמירה על ניקיון וסגירת כל הפסולת והמזון במכלים עמידים בפני כרסום – במקום להחזיקם בשקיות, למשל. מכרסמים זקוקים גם לאספקת מים, וברז מטפטף עשוי למשוך אותם.

שמירת מזון במיכלים עמידים והרמטיים

יש גם לסלק צמחייה ופסולת מסביב למקום בו מתגלים עכברים, וליצור שם חלל פתוח ללא מסתורים.  אפשר להתקין פסי מתכת בתחתית דלתות (כל פתח רחב יותר מ-6 מ”מ עשוי לשמש כמעבר לעכבר),

רצוי גם להחליף לחלונות ורישות החלונות מעץ למסגרות ממתכת, לדאוג למילוי חריצים וחורים ברחבי המבנה, ואפילו להצמיד צווארוני מתכת לצינורות כדי למנוע ממכרסמים לטפס עליהם.