פסטיבל כלייזמרים בעידן הקורונה

הבוקר נפתח פסטיבל כיתות אמן- כליזמרים בצפת במתכונת קורונה בצפת! לאור המגבלות הדגש יהיה על מופעי חוץ באוויר הפתוח

בעיריית צפת שקדו בחודשים האחרונים על הדרכים באמצעותם ימשיכו את רצף הפסטיבלים והארועים בבירת הגליל, ולאחר מופעים בשכונות ומשאיות שמחה הוחלט על פסטיבל כיתות אמן- כליזמרים ומופעי רחוב מידי ערב החל מהיום (שלישי, 25.8) במתכונת קורונה תוך הקפדה על מניעת התקהלויות וכדומה.

מדובר על שלושה ימים של מוסיקת הכליזמרים הפופולארית, מוסיקה יהודית ונשמה בפעילות כיתות אמן בינלאומיות בצפת בין התאריכים 25.8-27.8 בהובלתו של המנהל האומנותי ונגן הקלרינט חנן בר סלע, לצד סדנאות וכיתות אמן עם בכירי המוסיקאים בישראל ועשרות משתתפים 

יריית הפתיחה של הפסטיבל תתקיים היום, יום שלישי 25/8 כאשר המשתתפים ילמדו בכיתות האמן  עם הזמר והמלחין שלמה גרוניך, וירטואוז האקורדיון הבינלאומי אמיל אייבינדר  מהאקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים, נגן הקלרינט הבינלאומי גלעד הראל מהאקדמיה בירושלים וקונסרבטוריון שטריקר תל אביב ותזמורת הבלקניה.

וירטואוז האקורדיון אמיל אייבינדר

ביום רביעי 26/8 ישתתפו הפייטן העולמי נגן העוד והכינור משה חבושה, הנגן הצפתי דב זילברמן ווירטואוז הכינור הבינלאומי גרשון ליזרסון מתזמורת הכליזמר הישראלית.

ביום חמישי 27/8 יובילו את כיתות האמן וירטואוז הקלרינט יונתן הדס מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, וירטואוז הסקסופון הבינלאומי פרופסור גרש גלר מהאקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים, וירטואוז הקלרינט גל קליין ורביעיית הסקסופונים הירושלמית.

כיתות האמן ישלבו בין הנגנים המובילים למוסיקאים צעירים מכל רחבי הארץ ויתקיימו בהיכל התרבות בית יגאל אלון, אך יהיו סגורים לקהל לאור מגבלת ההתקהלות במקומות סגורים. יחד עם זאת, בשעה 18:30 מידי יום יצאו האמנים בשיירת נגינה מהיכל התרבות בצפת ועד למרכז המדרחוב בצפת, שם יתמקמו לפעילות מוסיקאלית משובחת ועשירה עד השעה 20:00.

המנהל האומנותי חנן בר סלע ציין: “לאחר תקופה ארוכה ללא תרבות אני מודה לראש עיריית צפת שוקי אוחנה על האפשרות להעניק תרבות יהודית לתושבי מדינת ישראל עם פסטיבל כיתות אמן, המשלב בין חינוך למוסיקה ומופעי רחוב”

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר: “אני שמח שגם בתקופת הקורונה המאתגרת אנחנו מצליחים למצוא כל פעם מחדש דרך לשמר את הפעילות התרבותית, ולהעניק לתושבי צפת ולנופשים בה אפשרות ליהנות מהאווירה, המוסיקה והקסם של צפת, תוך הקפדה ושמירה על הנחיות משרד הבריאות, ובמקביל גם לסייע לעידוד המסחר בבירת הגליל. אומנם השנה הפעילות תהיה מצומצמת וללא עשרות אלפי מבקרים ו-5 במות, אך נשמור על המסורת והקסם, ואנו פועלים ליצירת פורמט שיאפשר לכל חובבי הכליזמרים והלדינו ליהנות ממוסיקה זו”.

המשתתפים מתבקשים להקפיד על הכללים: עטית מסיכה, שמירת מרחב ומניעת התקהלות. יחידת הפיקוח בעיריית צפת ומשטרת צפת יאכפו את הסדר והחוקים במקום.

צילומים: עיריית צפת