השר כץ: נמשיך לסייע לצפת

בפגישה שקיים ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, עם שר האוצר, ישראל כץ, אמר השר:״סיכמנו על סדרת נושאים, נמשיך לסייע לצפת להיות עיר מובילה בגליל״

בימים של חוסר ודאות כלכלית יש צורך דחוף בקידום יוזמות פיתוח ככל שניתן, וזה מה שמנסה לעשות ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, שנפגש השבוע עם שר האוצר, ישראל כץ.

בפגישה השתתפו גם הצוותים המקצועיים של העירייה ושל משרד האוצר. אנשי העירייה הציגו סקירה על תהליכי ההתפתחות של העיר צפת, הפרויקטים שהושלמו ואלו שנמצאים בשלבי תכנון וביצוע.

תחילה הציג ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את הסוגיה הבוערת של סיוע לענף התיירות והעסקים בעידן הקורונה, בדגש על עסקים מבוססי תיירות חוץ. בפגישה דובר גם על התהליכים לקבלת הקצאות תקציביות לעיר צפת ולביצוע מייזמים כלכליים לחיזוק העיר.עוד נושא שעלה לדיון הוא החזרת תקציבים שקוצצו בעבר. מענקי איזון, הטמנת פסולת וכדומה.

בפגישה סוכם על סיוע  ותמיכה בקידום הצעת מחליטים וסיוע נקודתי לעיר צפת, זאת בהמשך לתמיכת יו״ר הכנסת יריב לוין ותמיכתה של וועדת הפנים של הכנסת במהלך.

הצוותים של משרד האוצר והעירייה סיכמו על קידום מיזם תעסוקתי לנשים מהמגזר החרדי, סיוע של משרד האוצר לקידום פרויקט כביש וואדי חאמרה, עידוד מפעלים וחברות להגיע לבירת הגליל ולהקים את  מפעלים בפארק תעשיות צפת המתחדש.

במהלך הפגישה התעניין השר כץ אברמזורים החדשים בצומת בירייה ובכניסה לשכונת מנחם בגין, שאותם הוא סייע לקדם בהיותו שר התחבורה יחד עם ראש העיר שוקי אוחנה, ושמח לשמוע על הצלחת הפרויקט וזרימה סדירה של התנועה באמצעותם.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: ״מדובר בפגישת עבודה חשובה ומשמעותית להמשך קידום ופיתוח העיר שאין עוד כמוה בעולם. שר האוצר סייע רבות לעיר צפת בתקופתו כשר תחבורה וממשיך להביע תמיכה ואמון בעירנו גם כשר האוצר, אני מודה לשר על הרוח הגבית והתמיכה הענפה בעירנו צפת״.

שר האוצר ישראל כץ סיכם ואמר: ״ידידי ראש העיר צפת שוקי אוחנה הציג בפני את הנושאים החשובים לעיר, את חלקם אני מכיר אותם ויחד בחנו מה כבר מתבצע ומה צריך לעשות כדי לאפשר לשוקי להמשיך להוביל את צפת להיות עיר מובילה בגליל. נציגי האוצר השתתפו בפגישה, סיכמנו על סדרה של דברים למען העיר שנקדם, אנחנו הולכים לעזור לשוקי כדי לעזור לצפת כי עזרה לעיר צפת היא עזרה לכל מדינת ישראל, נעבוד ביחד״.

צילומים: עיריית צפת