הגליל העליון במפגן הזדהות בעקבות מקרה האונס באילת

בצפת הואר בניין העירייה באדום כמחאה על מקרה האונס באילת. בקרית שמונה ראש העיר הנחה את אגף החינוך ליזום פעילויות חינוכיות למניעת אלימות מינית. בכפר בלום התקיימה הפגנת הזדהות של גברים כהזדהות עם קורבנות אלימות מינית

בניין צפת מואר באדום, צילום : עיריית צפת

האונס הקבוצתי שהתרחש במלון הים האדום באילת זעזע את המדינה כולה ובכלל זה גם את תושבי הגליל העליון והגולן. ההזדהות הובילה גם ליוזמות מצד ראשי הרשויות, שראו לנכון לעורר את המודעות הציבורית למאבק נגד אלימות מינית.

בצפת הואר בניין העירייה באדום, כאות הזדהות. ראש העיר, שוקי אוחנה, אמר: ״מהנתונים שנחשפו עד כה ניתן לומר בצורה ברורה כי מדובר בארוע קשה ומזעזע שעלינו כחברה ללמוד ממנו לקח לעשרות השנים הבאות, להשקיע את כל המשאבים בפעולות חינוכיות על מנת שהארוע מסוג זה לא יחזור על עצמו. במקביל, אנו חייבים לתמוך ולסייע לנערה בכל דרך אפשרית על מנת שתשתקם ותתאושש מהאירוע המחריד״

גם עיריית קרית שמונה פרסמה הודעה בנושא, ובה נאמר כי ראש העיר הנחה את אגף הנוער והילדים ואת אגף החינוך, להטמיע פעילות הסברה בקרב נוער וצעירים בעיר, וכבר הוקצו לסדנאות כאלו תקציבים מטעם יחידת הנוער.

ראש העיר הדגיש כי בקריית שמונה פועל מרכז סיוע לנפגעות/י תקיפה מינית שעוסק כבר מעל 20 שנה בפעילות חינוכית בדיוק לשם כך – על מנת לשנות דפוסי התנהגות, להנכיח ערכים של כבוד ולמנוע אלימות מינית.

צילום: עיריית קרית שמונה

בכפר בלום התקיימה הפגנת הזדהות במהלכה צולמה חבורה של גברים, שרצו להדגיש שהזדהות עם קורבנות אונס אינה עניין לנשים בלבד.

נבות לם, שהיה בין מארגני ההפגנה, הסביר: “המטרה היתה ליצור תמונה של גברים בלבד, שבאה ואומרת שאנחנו לוקחים אחריות. זה לא מאבק של נשים בלבד. ההבנה היא שהגברים שותפים לדבר הזה, וזה מתחיל בחינוך מהבית, כל אחד עם הילד או הילדה שלו”.