צעירים בפעולה: להישאר בדרג הבכיר

קבוצת הנוער וקבוצת נערים א’ של עירוני קרית שמונה יחלו היום את עונת 20/21 עם תקוות לשמור על מקומן בליגת העל.

סופ”ש של כדורגל מעבר לפינה – וכמו תמיד אנו כאן כדי לעשות סדר בעניינים. האמת, הכתבה הזו נפתחה עם הפתיח הזה, כי כל כך התגעגענו אליו. חמישה וחצי חודשים חלפו מהפעם האחרונה שבה פרסמנו כתבת פריוויו לקראת משחקי הכדורגל בגזרת הבוגרים ומחלקות הנוער, משבר הקורונה כבר הביא אותנו לחששות שייקח עוד זמן רב עד שנזכה לכתוב שוב את המשפט הזה, אך למרות הכל – אנו זוכים לעשות זאת היום, ואנו תקווה שמכאן והלאה תיסלל הדרך ליציאה מהמשבר הכל כך מעיק הזה.

קבוצות הנוער ונערים א’ של עירוני קרית שמונה הן הקבוצות הראשונות מקרב קבוצות מחלקות הנוער במרחב הגליל העליון והגולן, שפותחות את העונה. קבוצת הנוער תארח בשעה 17:30 את הפועל ת”א, קבוצת נערים א’ תתארח בשעה 17:00 אצל הפועל באר שבע. רגע לפני שזה קורה, מבט לעבר הקבוצות ויריבותיהן.

שחקן הנשמה של הקבוצות. המעסה המסור, מישל מויאל



נוער: העיקר לא להסתבך
קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה תודרך גם העונה ע”י אלון זיו. את בועז ניר, מנהל הקבוצה המסור בשש השנים הקודמות, תחליף ימית זהבי – שניהלה במסירות את קבוצת שנתון 2005, בה משחק בנה – אופיר. קבוצת הנוער עברה טלטלה גדולה בסגלה. הקבוצה נפרדה משחקני מפתח שסיימו גיל נוער – בהם שחקני ההתקפה הדומיננטיים – עבדאללה חליחל, באסל שעאבן וגיא בן לולו, הבלם איתי בן שבת והשוער נדב זמיר. בהיעדרם ובהתחשב בעובדה שמרבית השחקנים שהצטרפו לשורותיה תהיה זו עונה ראשונה להם בגיל נוער, מרביתם לא שיחקו בליגות בכירות קודם לכן – ובהתחשב בכך שמקרב העולים מקבוצת נערים א’ לא הרבה שחקנים צפויים להיות שחקני מפתח, לקרית שמונה צפויה עונה עם הרבה סימני שאלה. 

שחקני המפתח שלה בעונה הזו יהיו השוער נסים חאיכ – שהגיע מבית”ר ירושלים, הבלם אור חסין והחלוץ רון פרץ – שיהיה על תקן חריג גיל. מקרב העולים מקבוצת נערים א’ אנו מסמנים את הבלם אופרי נוגרקר והחלוץ המוכשר והכובש שחף ספיר, כשחקנים בעלי פוטנציאל גבוה להשתלב כשחקנים דומיננטיים בקבוצה.  בניגוד לעונות קודמות, העונה בליגת העל לנוער ישחקו 18 קבוצות, בשיטת משחקים של סיבוב משחקים אחד, לאחריו 6 הראשונות ישחקו בפלייאוף העליון ויתר הקבוצות ישחקו בפלייאוף התחתון. קשה לראות את קרית שמונה מגיעה בתום 17 מחזורים לשישייה הראשונה. קרית שמונה עלולה למצוא את עצמה נאבקת בחלק התחתון של הטבלה, אך לקבוצה יש את הכלים שלא להסתבך במאבקי ירידה.

משחק הפתיחה מזמן לקרית שמונה אתגר גדול מול קבוצה מצוינת בדמותה של הפועל ת”א, קבוצה שאמנם עברה גם היא טלטלה בסגלה – בשל פרידה משחקנים רבים שכבר השתלבו בקבוצת הבוגרים, אך היא קלטה עתודה מצוינת שעולה מקבוצת נערים א’ ותחת הדרכתו של כדורגלן העבר, אורי אוזן, הפועל ת”א נראתה בשתי העונות הקודמות קבוצה מאוד מאומנת וכזו שיודעת מה היא רוצה מעצמה. לפתוח את העונה ללא הפסד זו תהיה התחלה טובה לקרית שמונה.


שחקן המפתח בחלק הקדמי. רון פרץ



נערים א’: מאבקי הישרדות כמיטב המסורת?
קבוצת נערים א’, שתודרך ע”י ליאור דה כלבו ותנוהל ע”י המנהל המסור יהודה לוי, מתייצבת לעונה הזו כשהיא הקבוצה שמגיעה מנקודת הפתיחה הנחותה ביותר מבין 18 קבוצות הליגה, שכן מבין ארבע הקבוצות שלא שיחקו בליגת העל של שנתון נערים ב’ בעונה שעברה – קרית שמונה סיימה במיקום הנמוך ביותר. אחרי שהתרגלה בשנים האחרונות לשחק מול קבוצות מהדרג השני של אזור הצפון, לקרית שמונה צפויה עונה מאתגרת מאוד – שבה היא תפגוש קבוצות מהמועדונים הבכירים ביותר בישראל, קבוצות שכבר משחקות הרבה שנים בליגות הבכירות.

משבר הקורונה פגם ביכולת של הקבוצה לחזק את עצמה, השחקנים שהגיעו מבחוץ ברובם הגדול הם כאלה שלא שיחקו בליגות הבכירות בעונות הקודמות, כך שיש את כל הסיבות לצפות לעוד עונה שבה קבוצת נערים א’ של קרית שמונה נאבקת על חייה בליגה. המאמן ליאור דה כלבו שועל קרבות ותיק, הוביל את שתי קבוצות נערים א’ הקודמות להישרדות בליגה הבכירה והוא מאמין ביכולותיו לעשות זאת גם הפעם, בתקווה שהעונה הזו הקבוצה לא תסיים באחד משני המקומות האחרונים המובילים לירידת ליגה – ואם אפשר גם מעל המקום ה-16, שמוביל למשחקי המבחן על ההישארות בליגת העל.

משחק החוץ של הקבוצה מול הפועל באר שבע מזמן לה מפגש מול קבוצה שסיימה את העונה שעברה במרכז טבלת ליגת העל. שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה פעמיים במשחקים שנערכו בצפון: במשחק טרום עונה שנערך בכפר בלום, שער של הבלם איתי עבדת העניק לקרית שמונה ניצחון 0:1. במשחק גביע, שנערך בקרית שמונה, הקבוצה שהודרכה ע”י חנן תורג’מן חזרה פעמיים מפיגור, אך המשחק הסתיים בניצחון 2:4 בפנדלים לזכות הקבוצה מהדרום. כל תוצאה מלבד הפסד תהיה טובה עבור קרית שמונה.


מוכרחים לעשות את ההתאמות לליגה הבכירה. קבוצת נערים א’