הגזיה התפוצצה בזמן הבישול

שני צעירים שהיו בנופש ביסוד המעלה פונו למרכז הרפואי זיו בצפת לאחר שהגזיה שבה בישלו התפוצצה והתלקחה וגרמה להם לכוויות

במהלך השבת הובאו לחדר הטראומה של המרכז הרפואי זיו שני צעירים תושבי באר שבע, בני 26 ו-27 ששהו ביסוד המעלה. השניים הובאו עם כוויות בגפיים, בחזה ובבטן, כתוצאה מהתלקחות ופיצוץ אמגזית בזמן שניסו לבשל. מדובר בכוויות בדרגה 2. מצבו של האחד היה קל ושל השני בינוני והם טופלו על ידי הצוותים הרפואיים בחדר הטראומה ובמיון ובהמשך יועברו לאשפוז במחלקה הכירורגית

המקרה הזה המחיש את הסכנה הטמונה בשימוש בגזיות במידה ולא שומרים על כללי הבטיחות. מקרים מהסוג הזה התרחשו בעבר. בשנת 2009 מטיילת נפצעה בינוני בשמורת גמלא שברמת-הגולן ושלושה מטיילים שהיו איתה נפצעו קל מפיצוץ גזייה.  

לפני שמשתמשים בגזיה רצוי מאוד לקרוא את הוראות הבטיחות המצורפות. הם כוללות את הוראות ההרכבה של המכשיר, וחיבורו למיכל, הוראות לאופן ולתדירות של החלפת מכל הגז.  

להלן כמה כללי בטיחות חשובים שכל מטייל המשתמש בגזיה צריך לשמור  א. את המכשירים יש להעמיד במקום יציב בלבד, ולהיזהר מרוח. ב. את המיכלים של הגזייה יש להוביל אך ורק במאונך; אף פעם לא בשכיבה. ג. אין לאחסן את המיכלים בתא מטען, או ברכב כשהטמפרטורה בו גבוהה.ד. חשוב להשתמש בסיר בקוטר התואם את הגזייה, בהתאם להוראות השימוש. שימוש בסיר גדול יותר, זה עשוי לגרום פיצוץ.