החלו עבודות להקמת חניון לילה ליד גשר להבות

החברה הכלכלית של מועצה אזורית הגליל העליון החלה בעבודות להקמת חניון לילה סמוך לגשר שנמצא מערבית לקיבוץ להבות הבשן, זאת כחלק ממאמץ כולל להסדרת השהיה והלינה לאורך נחלי הירדן

חניון גשר להבות, צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

פרויקט חניון הלילה ליד גשר להבות יוצא לדרך, עם פיתוח אינטנסיבי של המתחם. את הפרויקט, מקדמת החברה הכלכלית של מועצה אזורית הגליל העליון, והוא כולל מקומות לינה מסודרים ומגוון שירותים למאות נופשים.

הפרויקט הזה הוא חלק ממאמץ כולל שמובילה מ.א. הגליל העליון להסדרת נושא השהיה של מטיילים ונופשים סמוך לגדות הנחלים. ביישובי אצבע הגליל הבינו כבר מזמן שהיכן שאין הסדרה יש הזנחה ומזבלה, והמועצה האזורית לקחה על עצמה את המשימה להביא להסדרה מלאה של השהיה והלינה לאורך הנחלים. העבודות להקמת החניון בגשר להבות הן עוד נדבך במאמץ המתמשך להסדרה ולשמירה על סביבת הנחלים, ולמניעת הפגיעה בערכי הטבע והנוף.

חניון דרדרה, צילום: אביעד ליכטמן

בשנה האחרונה התעצם מאוד המאבק בעמק בית שאן סביב שאלת הזכות לנפוש לאורך נחל האסי הזורם בתוך קיבוץ ניר דוד. זהו מאבק שבו שני הצדדים צודקים. מצד אחד החוק קובע שמקורות המים שייכים לכלל הציבור, מצד שני גדות הנחל הן סביבת מגורים של חברי הקיבוץ.

מאבק דומה היה גם בגליל העליון כאשר תושבים מקרית שמונה מחו על סגירת הגישה לנחלים הזורמים בתוך שטחי הקיבוצים, כמו בקיבוץ דפנה למשל. הסדרת חניונים לאורך הנחלים יכולה להוות סוג של פשרה במאבק הזה.

חניון הגושרים, צילום: קייקי מעיין הגושרים

הבעיה שנותרה היא המחיר. כמה תעלה הכניסה לחניונים. אם כל ההוצאות של ההקמה והתחזוקה של החניונים יפלו על מ.א. הגליל העליון, המחיר יהיה גבוה מדי, אך אם יהיה סיוע ממשלתי, אפשר יהיה להוזיל את מחיר הכניסה.

לכן בהודעה של המועצה נאמר: “זה בדיוק סוג ההסדרה שאנחנו רוצים לראות בנחלים שלנו. עכשיו רק נשאר שגם המדינה תתעורר על עצמה, תיזכר שמדובר במשימה לאומית ותפנה תקציבים נוספים שיעזרו לנו לקדם את הנושא”.