חסכו כריתה של 8,000 עצים

תעודת ‘בית ספר ירוק’ הוענקה לבי”ס חמד מירון שבו מתקיימת פעילות עניפה בנושאים הקשורים לשמירה על איכות הסביבה

השבוע קיבל בי”ס חמד מירון תעודת “בית ספר ירוק” מטעם משרד החינוך. התעודה ניתנה לביה”ס בשל פעילות ענפה בתחום השמירה על הסביבה, כולל שיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע והמחלקה לאיכות הסביבה במועצה אזורית מרום הגליל, אליה שייך בית הספר.

הפעילות הסביבתית, בהובלת המורה רחל כהן, כוללת בין השאר מיחזור נייר, יצירת קומפוסט ממיחזור פסולת אורגנית, מיחזור קרטונים ושימוש חוזר בדפים. החיסכון בנייר כה גדול, עד שלפי חישוב שנעשה בביה”ס, בשנתיים האחרונות נמנעו כריתתם של 8,000 עצים. מעבר לכך, בביה”ס שמים דגש על חיסכון במים, הוקמה הנהגה ירוקה של תלמידים ותכני לימוד “ירוקים” שולבו במערכי השיעורים. 

לירז נחמיאס, מנהלת בי”ס חמד מירון: “נפלה בידינו הזכות הגדולה לחנך ילדים לתורה מצוות ומעשים טובים, לחנכם להיות אזרחים טובים. בתהליך ההכרה בבית הספר כבית ספר ירוק עברנו דרך מדהימה, בה התלמידים היו מעורבים ושותפים מלאים לדרך.

“צריך לזכור כי הטבע הוא הסלון שלנו ואנחנו האורחים שלו. התלמידים למדו בבית הספר על חשיבות המיחזור, על דריסת הרגל האקולוגית, על התחממות גלובלית וכיצד כל אחד ואחת מסוגלים לסייע בהפחתה ומניעה של הנזקים.

“כל אחד מתלמידינו עבר תהליך עצום של קבלת אחריות, של עשיית פעילויות כמו ימי ניקיון בקהילה, הבאת בקבוקים למיחזור, לימוד חבריהם הצעירים בכיתות, מיחזור נייר, חיסכון במים, שימוש משכיל בשאריות מזון ועוד. תלמידינו השפיעו גם בביתם על משפחתם וסביבתם ובכך הפכו להיות שגרירי סביבה. ועל כך אנו מודים וגאים בהם מאוד. התהליך היה ארוך, משמעותי, מחבר ומעצים, תודה לשותפים שלנו לדרך!”