טוב לו על הקרח

בוריס מינדל מקצרין כבר 35 שנים עושה חיל באימון הוקי קרח. שמחים להעניק למנהל המקצועי של מועדון צעירי מטולה ולמאמן הנבחרות הבוגרות של ישראל את תואר “מאמן החודש”.

מועדון ההוקי קרח של צעירי מטולה נחשב למועדון מוביל בצפון ואחד מהמובילים בארץ, הרבה בזכות הניהול המצוין של המועדון ע”י לבב ויינברג, אליו הצטרף לאחרונה ליאור סרף, בשילוב העבודה המקצועית המסורה של צוות המאמנים בראשות המנהל המקצועי בוריס מינדל – שכבר 35 שנים נחשב לאיש המקצוע הבולט של המועדון – ולו אנו שמחים להעניק את תואר “מאמן החודש”. בוריס מינדל, בן 68.5, נשוי לנינה, אב לשניים ונכד לחמישה, נמנה משך שנים רבות גם על סגל מאמני הנבחרות וכפי שמעידים שחקניו ומנהלי המועדון, מדובר במקצוען ברמות הגבוהות, אדם שחי ונושם הוקי קרח – שתמיד מוצא אתגרים וסיבות להביא תשוקה לכל אימון ומשחק.

סיפור אהבה על הקרח. בוריס מינדל (צילום: גיל קרמר)

תקופת הקורונה בהחלט מקשה על פעילות ההוקי קרח במרכז קנדה במטולה. למרות זאת, במועדון מוצאים פתרונות יצירתיים ומייחלים לחזרה מלאה לשיגרה. בוריס מינדל משתף אותנו בתהליכים שעוברים על קבוצות המועדון בתקופה הזו: “אנחנו עושים אימוני הוקי- רולר ואימוני כושר במגרשים פתוחים, כשכל הספורטאים מחויבים לחתום על הצהרת בריאות. אנחנו מתאמנים בקבוצות קטנות. בוודאי שזה לא אותו דבר – ואנחנו מ-15 למרץ לא היינו על הקרח. כשחזרנו מהסגר זה היה למגרשים פתוחים. כרגע לא ברור איך ממשיכים מכאן. אני מבין את מרכז קנדה, מאחר ועלויות התפעול של היכל הקרח מאוד גבוהות – ובתקופה עם כל כך הרבה מגבלות ופגיעה בהכנסות ובתקופה שבה אין לנו את התמיכה שהייתה לנו בעבר מסידני גרינברג, קשה מאוד למצוא פתרון למצב”.

למרות הקשיים הרבים, בתחילת החודש קבוצת הבוגרים (הנציגה שמשחקת בליגה הבכירה מבין שתי הקבוצות) וקבוצת הילדים חזרו מטורניר בחולון עם זכייה במקום הראשון בטורניר. קבוצת הבוגרים מודרכת ע”י בוריס מינדל ואילו קבוצת הנערים ע”י איתי בן טוב. בוריס מינדל מסכם בסיפוק גדול את הטורניר: “כל הכבוד לחבר’ה משתי הקבוצות, שלמרות כמות האימונים הנמוכה – ולא על הקרח, שיחקו טוב כקבוצה, הייתה רמה טובה ומשחקים מאוד מעניינים, שבהם הקבוצות שלנו גילו אופי ואף חוללו מהפכים. הטורניר אורגן היטב ע”י ההתאחדות. שאפו לכולם”.

קבוצת הגברים חוגגת את הזכייה בטורניר בחולון יחד עם בוריס מינדל

לצד תפקידיו האימון והניהול המקצועי במועדון ההוקי, משמש בוריס מינדל כמאמן בנבחרת הבוגרת ובנבחרת ה-U20 של ישראל. מינדל נמנה שנים ארוכות על סגל מאמני הנבחרות ורואה שליחות גדולה בתפקיד: “חשוב לי מאוד לקדם את השחקנים המקומיים. הייתי בטורניר קדם אולימפי עם הנבחרת הבוגרת – ולסגל זימנתי הרבה שחקנים מהנבחרת של U20 וכמעט ולא הזמנתי ליגיונרים. עם שתי הנבחרות יצאנו לטורנירים מאוד מאתגרים ולמרות שלא ניצחנו הרבה, נתנו פייט לנבחרות חזקות ממדינות שרמת המשאבים וההשקעה שלהן בהוקי קרח הרבה יותר גבוהה מישראל”.

מבחינתו של בוריס מינדל ההוקי קרח זו דרך חיים, כזו שמצדיקה גם את הזמן הרב שהוא צריך להקדיש בדרכים ועל המגרש. איך זה מתמזג עם חיי המשפחה? הנה לכם התשובה: “מאז שהשתחררתי משירות צבאי בדרגת סגן אלוף באוגדה 91 של עוצבת הגליל, הוקי זה מרכז חיים עבורי. המשפחה רגילה לזה שאני לא הרבה בבית, מקבלת בהגנה ומפרגנת. כשאתה מאמן אתה כל הזמן צריך ללמוד ולהתחדש. האימון נותן לך להתחדש ולהיות צעיר בנפש. אם אתה חי על העבר, אתה לא יכול לעבוד עם הדור החדש – לכן יש לי כל הזמן אתגרים להתאים את הידע והיכולות שלי לרוח הזמן. אני מאוד אוהב לעבוד עם המאמנים שלנו – יש לנו צוות אדיר, לעולם לא היו לנו בעיות. עם ההנהלה אנחנו חברים. אין אגו, אין משחקי כוחות, כל אחד עושה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. אני מאוד אוהב את השחקנים והשחקניות, יש לנו מועדון שהוא מודל לחיבור בריא בין אוכלוסיות וכזה שנותן הרגשה טובה לכל מי שהוא חלק מהמשפחה שנקראת מועדון צעירי מטולה”.

קבוצת הילדים של מועדון צעירי מטולה, במהלך הטורניר בחולון

אם במשפחה עסקינן, הרי שבוריס מינדל מטפח למעלה מעשור את כישרונו של שחקן מאוד מיוחד עבורו – הנכד עמית וינוגרד, שמשחק בנבחרת ה-U20 ומשחק בקבוצת הבוגרים של המועדון. בוריס מינדל משתף בחיבור המיוחד עם הנכד: “עמית הוא שחקן טוב, ממושמע ועל המגרש אני מתייחס אליו כשחקן מן המניין – ולא כסבא. אין הנחות ואין מקום לעיגולי פינות. זו חוויה מאוד מעצימה להיות ביחד גם על המגרש. אני מאחל לו שישחק בנבחרת הבוגרת וימשיך ליהנות מהוקי – ושיהיה אזרח טוב למדינה”.

אם חשבתם שבוריס מינדל כבר הגשים את כל השאיפות והחלומות שלו בהוקי, אתם טועים. בוריס מינדל משתף אותנו במשאלות הלב שלו לעתיד: “בטווח הקרוב תקוותי היא שנחזור להתאמן על קרח. לטווחה ארוך יותר יש לי הרבה תוכניות: החלום שלי לבנות נבחרות נערות ונשים. הוקי הוא ענף אולימפי ואני שואף שישראל תהיה במקום יותר מרכזי במפה. אני מאוד אשמח לבנות קבוצה לילדים עם צרכים מיוחדים. עבדתי בעבר בבית הספר ביסוד המעלה והתאמנו איתנו ילדים עם אוטיזם, שמאוד אהבו את ההוקי רולר – ואני לא רואה שום סיבה שהם לא ישתלבו גם על הקרח. אני מקווה שנצליח לקלוט כמה שיותר ילדים לפעילויות שלנו, שענף ההוקי יצליח לגייס תקציבים מספונסרים. אנחנו במצב לא קל מאז שסידני גריניברג הפסיק את התמיכה בנו, אני מקווה שנצליח למצוא משאבים להמשיך ולשמור על הגחלת ולפתח את המועדון”.

הרבה יותר משחקן סגל עבורו. בוריס מינדל ונכדו עמית וינוגרד