המציל מראש פינה

בעונתו הראשונה כשחקן בוגרים הבלם אורי דהן היה גורם מרכזי בהישארותה של עירוני קרית שמונה בליגת העל. יניב לביא – מאמנו בקבוצת הנוער אשתקד, ומאמן הכושר אור שוורץ, חולקים לו שבחים בכתבה הבאה בפינת “ספורטאי החודש”.

שלושה שבועות חלפו מאז שקבוצת הכדורגל של עירוני קרית שמונה הצליחה לנצח במחזור האחרון של העונה 0:1 את סקציה נס ציונה – ניצחון שהעניק לה הישארות לעונה נוספת בליגת העל, בזכות יחס שערים עדיף על פני יריבתה, שנשרה לליגה הלאומית. אין זה סוד שזו הייתה עונה רעה מאוד בגזרת עירוני קרית שמונה, עונה שקשה היה למצוא בה נקודות אור, עונה עם הרבה מפחי נפש והרבה עצבים.

ובכל זאת, עונה שבה עירוני קרית שמונה הרוויחה שחקן עם פוטנציאל ענק לעתיד – והפעם שחקן מתוצרת בית, כזה שהחל את דרכו בבית הספר לכדורגל של המועדון ועבר בין כל השנתונים במחלקת הנוער – ובעונתו הראשונה כשחקן בוגרים הצליח להשתלב בהצלחה כשחקן הגנה חשוב. קוראים לו אורי דהן, בלם הקבוצה בן 20 וחצי מראש פינה. את אורי דהן ראיינו בכתבה בפינת “ספורטאי השבוע”, באוקטובר 2014, כששיחק בקבוצת נערים ב’ של המועדון, תחת הדרכתו של כדורגלן העבר מיקי ממן. מאז עברו הרבה מים בירדן וגם בואדי בראש פינה – והיום אנו שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

יש לו גם אוהדים שרופים מהבית. אורי דהן חוגג יחד עם האב פיני והאח ירדן

בקיץ שעבר, אחרי שסיים שלוש עונות מוצלחות בקבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה – במהלכן רשם שתי הופעות בסגל נבחרת הנוער ובחלקן ענד את סרט הקפטן, עלה אורי דהן לסגל קבוצת הבוגרים. לשחקני הגנה צעירים קשה מאוד להשתלב בסגל הקבוצה הבוגרת בשתי העונות הראשונות שלהם כשחקני בוגרים, אך אורי דהן הגיע לעונה הזו במטרה להיות הרבה מעבר לשחקן אימונים. ההתחלה לא הייתה קלה, דהן ראה הרבה משחקים מהצד, אך במחזור ה-11 ערך הופעת בכורה במשחק מול מכבי ת”א – בהמלכה הוחלף בדקה ה-62. מהנקודה הזו אורי דהן כבר הפך לשחקן חשוב בסגל הקבוצה. במחזור הסיום של הסיבוב הראשון הוא רשם את ההופעה השלישית שלו בהרכב הקבוצה, היה זה במשחק מול סקציה נס ציונה – משחק שבו קרית שמונה ניצחה 0:1 בזכות שער שכבש ג’יימס אדניי, משחק שבו למזלה האורחת לא הייתה חדה בחלק הקדמי. במהלך תוספת הזמן אורי דהן הציל כדור מקו השער – הצלה שעשתה הבדל של שתי נקודות, ההפרש בין תיקו לניצחון. שבוע לאחר מכן, במחזור הפתיחה של הסיבוב השני, קרית שמונה אירחה כתומה אחרת, בני יהודה ת”א. בדקה ה-84, בזמן שקרית שמונה צעדה ביתרון 0:1, הציל דהן כדור בנגיחה בקפיצת דג, פחות מחמישה מטרים מקו השער.

ההצלחה הזו עשתה גם היא הבדל של שתי נקודות. דהן המשיך לצבור הופעות במדי הקבוצה והמשיך את קו העליה. ארבעה מחזורים לפני תום העונה, הצליח לכבוש שער דרמטי בתוספת הזמן של המשחק מול הפועל רעננה, שאקורד הסיום שלו היה הכשלה על שחקן יריב – אך הדיפה של ברטקוס הותירה את התוצאה בעינה, קרית שמונה ניצחה 0:1 וסגרה חשבון ארוך שנים עם רעננה, שירדה ללאומית. אורי דהן היה חתום על מהלך ששווה לקבוצה שתי נקודות. אין ספק שלאורי דהן יש מניות רבות בהישארותה של עירוני קרית שמונה בליגת העל, שבאה על שכרה על האמון שנתנה בו. את העונה הזו סיים אורי דהן כשחקן ההגנה בעל הסטטיסטיקה הטובה ביותר בפרמטרים של מאבקי קרקע ותיקולים מוצלחים.

באוויר וביבשה. אורי דהן במאבק מול שחקן יריב, במשחק מול נס ציונה (צילום: פושקו)

לאורך השנים בקבוצת הנוער זכה אורי דהן להתאמן אצל מאמנים שמאוד האמינו בו. למזלו של דהן, הוא זכה להתאמן אצל שני מאמנים שהיו בלמים בעברם ותרמו לו רבות בהכוונה – אלון זיו ויניב לביא, שאימן את קבוצת הנוער בחצי השני של העונה שעברה – והוא לא חסך בשבחים לשחקן: “לאורי יש אופי של שחקן מאלה שרוצים להצליח בכל מחיר. הוא מתנהל בצורה טובה ועושה הכל כדי להצליח, זה מתבטא ברצון ללמוד, בפתיחות לקבלת ביקורת, בסקרנות – אלה הן תכונות אופי מאוד חשובות. הוא עשה דבר יוצא דופן העונה עבור שחקן הגנה שרק עלה מהנוער, אבל אני לא מופתע מההשתלבות המוצלחת שלו בקבוצת הבוגרים. אורי הוכיח שיש לו יכולות ופוטנציאל גדול, אם הוא ישמור על התמדה, מחויבות וצניעות הוא בהחלט יוכל להמשיך להתקדם ולעשות דברים יפים”.

אורי דהן המשיך לעבוד קשה גם מחוץ למסגרת הקבוצתית, בתקופה שבה משרד הבריאות לא אפשר קיום אימונים קבוצתיים. דהן עבד יחד עם מאמן הכדורגל אלון יוגב ועם מאמן הכושר אור שוורץ, מאמן הכושר של קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, שאימן גם במכבי ת”א ובנבחרות ישראל ואחרי שאימן כמות נכבדת של ספורטאים מובילים, בהחלט יודע לשים את האצבע על האיכויות של אורי דהן: “את אורי ליוויתי בשנה האחרונה בעיקר בדברים נקודתיים: בניית תכניות כוח ספציפית לשחקני כדורגל, טיפים להתנהלות באימונים ומחוץ למגרש ובקרת עומסים. אחד הדברים שהכי הרשימו אותי אצל אורי זה הרצון שלו ללמוד ולהתקדם. אורי מאוד צמא לידע רוצה לדעת ולהבין כל תהליך שיקדם אותו. הוא בודק את עצמו כל הזמן. אני חושב שבעונה האחרונה אורי צבר המון ביטחון ואין לי ספק שבעבודה נכונה אורי יגיע לרמות הגבוהות של הכדורגל בארץ”.

אין ספק שהעונה הבאה היא עונת מבחן גדולה עבור אורי דהן, עונה שבה הוא לא יגיע כשחקן אלמוני והיחס אליו מצד שחקני ומאמני היריבות יהיה שונה. כמו מאמניו, גם אנחנו מאמינים שלאורי דהן יש את המרכיבים הדרושים להצלחה. אנחנו מאחלים בהצלחה, ממשיכים לעקוב ומשתוקקים להמשיך ולפרגן – כי אין דבר שיותר מרגש אותנו משחקני בית שורשיים, שמשתלבים בהצלחה של הקבוצה הבוגרת. 

בעונה שעברה הם חגגו בנוער.אורי דהן מחבק את עבדאללה חליחל, לאחר כיבוש השער מול נס ציונה (צילום: פושקו)