המכינה תישאר חקוקה על לוח ליבי

מייסד המכינה הצבאית גליל עליון, יוסי ברוך, מסיים את תפקידו כמנהל המכינה הקדם צבאית במעיין ברוך לאחר 23 שנה

בשבוע הבא יסיים יוסי ברוך את תפקידו כמנהל המכינה הקדם צבאית גליל עליון ויעביר את שרביט ההובלה לעודד שטיין. ברוך ייסד את המכינה לפני 23 שנה, ומאז ניהל אותה והוביל אותה לשורה של הישגים מרשימים. המכינה בגליל הוקמה בקיבוץ מעיין ברוך, בסוף שנת 1998, ביוזמתה וסיועה של מועצה אזורית הגליל העליון, על רקע המשבר החברתי שהתחדד לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל.

המכינה הוקמה במטרה להבנות מנהיגות עתידית ראויה וערכית, שתוביל את המדינה למחוזות טובים יותר. לאחר 10 שנים הוקמה הקבוצה השנייה בכפר הנשיא, ובשנת המכינה ה-17 נוספה קבוצה שלישית, בקיבוץ ברעם, ובכך הושלמה מלאכת פרישת קבוצות המכינה בכל רחבי אצבע הגליל ובהר.

חניכי מכינה צבאית גליל עליון מתנדבים בקטיף

ברוך הוא מאנשי החינוך הבולטים בצפון ופועלו כולל, בין השאר, ניהול מסגרת נוער בסיכון מכל רחבי הארץ, פרויקט של עליית הנוער בהגושרים; ניהול פרויקט קבוצות נוער יהודיות מאמריקה הלטינית בישראל; הקמת המחלקה לחינוך לא פורמלי בגילאי הנוער בגליל העליון וניהולה; הקמת מרכז ההדרכה לחב”פ בהר וגיא; כהונה בתפקיד יו”ר ארגון מועצת המכינות הקד”צ הארצית וחבר בוועד המנהל; והקמת תחום “קידום נוער” בגליל העליון, בשיתוף פעולה עם משרד החינוך.

לרגל סיום תפקידו אמר ברוך:  “בהביטי לאחור, על המקומות שהגענו אליהם במהלך כל אותן שנים ובעזרתם של עשרות אנשים מסורים, שהיו והינם שותפים לעשייה ולתוצרתה, יש בי גאווה גדולה על המפעל שהקמנו יחדיו בגליל. גאווה על שום הצלחנו לשמר את השפה והשיח במכינה, היונקים גם את חיותם גם היום, מאותם מקורות וערכים של פעם, כפי שהגדרנו אותם בעת יציאתנו לדרך עם פרויקט המכינה בגליל בשנת 1998.

יוסי ברוך

“כולי תקווה שמועצה אזורית הגליל העליון תמשיך לראות במכינה פרויקט בעל חשיבות, נחיצות ומשמעות לכלל החברה הישראלית, שתעצים את מעורבותה בו ותסייע להצלחתה, בהתמודדותה עם האתגרים הצפויים לה בהמשך. המכינה תישאר חקוקה על לוח ליבי לנצח נצחים ואקום בכל בוקר להתפלל לשגשוגה ולצד זאת, גם אסייע בשמחה ככל שאתבקש ואוכל להבטיח שכך יקרה.”

עודד שטיין, המנהל הנכנס של המכינה: “המכינה שיוסי ברוך ייסד היא מפעל מרשים שהשפיע על החניכים, משפחותיהם, על האזור ועל החברה בישראל. כאשר הגעתי לראשונה למכינה כחניך, לפני כ-20 שנה, לא הבנתי איך מרוב האחריות ישנים פה בלילה – איך מצליחים לאפשר לאנשים להוביל בעצמם, לאתגר את עצמם, להביא אותם רחוק הרבה יותר ממה שחשבו ולהשיב את כולם בשלום אחרי שעברו תהליך משמעותי.

“אם לא הייתי חניך במכינה, לא הייתי חי בצפון ועובד בה וזוכה להיכנס לנעליו הגדולות במקום שהשפיע עליי ועל רבים ואחרים. אני רוצה לומר ליוסי תודה גדולה על ההובלה בביטחון, על המנהיגות והאנושיות, על התמימות והאנרגיה הבלתי נלאית שגילית ושעל פיהם עוצבה המדרשה למנהיגות גליל עליון.”

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “מכינת הגליל העליון, שלוש קבוצות, מעל 140 מכיניסטים, נחשבת כמכינה מצטיינת, מובילה, חדשנית, אמיצה, עם ביקוש גדול שרק הולך וגדל כל שנה. בוגריה משולבים בתחומי עשייה ומנהיגות מגוונים. יש אנשים רבים לאורך שנים שעשו ותרמו להצלחת המכינה, אבל יש רק אדם אחד שבלעדיו זה לא היה קורה. אני מבקש להודות בשם אלפי בוגרי המכינה ב-23 שנותיה, בשם ההורים שלהם, בשם תושבי הגליל, למוביל, למנהיג, לאיש שבלעדיו זה לא היה קורה, יוסי ברוך”.

צילומים: מועצה אזורית הגליל העליון