ה-GPS בטרקטורים משתבש

עקב פעילות של צה”ל ושל כוחות אוייב נוצרים שיבושים במכשור חקלאי המבוסס על  GPS. הנושא נדון בפגישה בין נציגי החברה לחקלאות גליל עליון לשר החקלאות אלון שוסטר

מערכות מבוססות  ג’י פי אס (ניווט באמצעות לוויינים) הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים של כמעט כל אזרח במדינה. הדוגמא הבולטת ביותר היא תוכנת WAZE  שמאפשרת לנו להתמצא בכבישי הארץ.

גם בחקלאות נעשה שימוש בתוכנות המבוססות על ה-GPS, שמאפשרות לבצע מה שמכונה בשם, “חקלאות מדייקת”. כך למשל חברת אגרולן מרמת הגולן משווקת יחידת GPS העוקבת באופן רציף אחרי על מהלך עבודת הכלי. מעלה את הנתונים  לאתר המרכזי  המאגד את כלל המדידות במשק החקלאי, מפת נסיעה וכיסוי שטח, מהירות הכלי בכל דקה ועוד.

אבל לחקלאי הגליל העליון יש בעיה משום שהפעילות של צה”ל, וגם של כוחות אוייב מעבר לגבול, יוצרת שיבושים בפעולת אותם כלים חקלאיים שבהם מותקנים מכשירים המבוססים על ה-GPS

על רקע זה פנתה החברה לחקלאות של מועצה אזורית הגליל העליון לשר החקלאות, אלון שוסטר, לסיוע בסוגיית שיבושי ה-GPS.

לאחרונהנערכה בשבוע שעבר פגישת עבודה בחברה לחקלאות. בפגישה, אשר התקיימה ביוזמת משרד החקלאות, לקחו חלק נציגים ממערך הסייבר הלאומי ומארגון עובדי הפלחה. מטרת הפגישה הייתה ללמוד את שימושי החקלאות במערכות נתמכות GPS וללמוד את השיבושים שיש באזור – הן כתוצאה מפעילות של צה”ל והן מפעילות של כוחות אויב – על המערכות הללו והשפעתן על העבודה החקלאית.

עופר ברנע, מנכ”ל החברה לחקלאות: “החקלאות בימינו היא כבר לא רק טרקטור ומחרשה, אלא כוללת שימוש נרחב באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובין השאר נסמכת רבות על GPS. לאור ריבוי השיבושים שאנו חווים בתחום זה בתקופה האחרונה.

“ראינו לנכון לפנות למשרד החקלאות על מנת שיסייעו לנו להתמודד עם אתגר החדש. שמחנו שאנשי מערך הסייבר הגיעו לפגישה, למדנו מהם רבות וגם הפתענו אותם בהסברים על עומק חדירת הטכנולוגיה לענפי החקלאות השונים”.