בן מובחר לראש הממשלה: “אל תסגור את התיירות הכפרית בגליל ובגולן”

 יו”ר אשכול גליל מזרחי וראש מוא”ז מבואות החרמון, בני בן-מובחר, פנה היום (יום ה’) במכתב דחוף לראש הממשלה ולשר הבריאות להחרגת התיירות הכפרית בגליל המזרחי והגולן ממדיניות סגר סופי שבוע.

בני בן מובחר

ההחלטה של הממשלה שהתקבלה השבוע להטיל סגר בסופי השבוע היא בעלת השלכות כלכליות קשות ביותר על עסקי התיירות בגליל ובגולן, על בעלי העסקים האלה, ועל המועסקים בהם.

עקב כך פנה יו”ר אשכול גליל מזרחי וראש מוא”ז מבואות החרמון, בני בן-מובחר, במכתב אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואל שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בבקשה להחריג את עסקי התיירות הכפרית בגליל המזרחי ובגולן מההחלטה על סגר סופי השבוע.

“אני פונה אליכם בדחיפות, על מנת לבקשכם לקבל החלטה המחריגה את התיירות הכפרית בגליל ובגולן, מההחלטה הצפויה לסגר בסופי השבוע.” כתב יו”ר האשכול.

“התיירות הכפרית בגליל המזרחי והגולן מהווה משענת כלכלית עבור משפחות רבות, שפרנסתן נפגעה קשות ממשבר הקורונה. הפעילות מתקיימת על פי הנחיות הממשלה ולפי תקן ‘התו הסגול’ וניתן לראות כי התחלואה באזור הכפרי היא נמוכה לאין שיעור מאשר במרכזי הערים בלב המדינה”.

ראש מועצה מקומית קצרין, ומוביל תחום תיירות באשכול, דימי אפרצב: “טיולים לצד נחלי הגליל והגולן והמפגשים עם האוכלוסייה המקומית, אינם מהווים סכנה לציבור המטיילים ו/או לציבור התיירנים, אלא דווקא ההיפך – מצילה בהיבט הכלכלי את תושבי האזור המתפרנסים מתיירות ונותנת אפשרות להירגעות ובריחה מהצפיפות במרכז.”

דימי אפרצב

בני בן-מובחר הוסיף: “לטוב ולרע, באזור המאוכלס בדלילות כמו הגליל המזרחי והגולן, אין צורך להחמיר עם הנחיות כה נוקשות, שיתכן ומתאימות לאזורים צפופים ומאוכלסים. הכרזה על סגר בסופי השבוע תגדע באחת את פרנסתם של אלפים מתושבינו וזאת לאחר שנעשו כבר הזמנות רבות והתיירים ברובם כבר בדרכם לנופש.

“אני מבטיח לכם, כי ראשי הרשויות, יחד עם מפעילי התיירות השונים, עובדים ללא הרף להבטיח את העמידה בהנחיות הממשלה, יחד עם פעילות עסקית ותיירותית שכל כך חשובה לאזורנו.

“אבקש כי מהסגר תוחרג התיירות הכפרית בגליל ובגולן וכי ינתן אישור להמשך פעילות במרחב הפתוח, כולל טיולים”.