“מיתרים פתוחים” – סיבוב קונצרטים למען קהילת הגליל העליון

המנהל המוסיקלי של פסטיבל קול המוסיקה יזם סדרת קונצרטים בקיבוצי הגליל העליון עם תלמידי האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים

צילום: פושקו

משבר הקורונה עדיין בעיצומו ולכן גם פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון לא יתקיים השנה. לכן צריך למצוא פתרונות חלופיים, וזה מה שהולך לקרות בתקופה הקרובה.

דווקא עכשיו, אחרי ימים ארוכים של התבודדות, כשאין כל פעילות אומנותית חיה, הציע צבי פלסר, המשמש כמנהל המוסיקלי של “פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון”,  יוזמה תרבותית מוסיקלית, שאמורה להעניק בכל זאת משהו מרוח הפסטיבל.

פלסר הציע לשבעה מתלמידי הצ’לו בכיתתו באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, להתגבש לכמה ימים להרכב מוסיקלי שזכה לשם “מיתרים פתוחים”. חברי ההרכב יסיירו  בימים ראשון עד חמישי הבא (12-16/7/2020), במגוון מועדונים בקיבוצי הגליל העליון (כפר סאלד, ברעם, משגב-עם ועוד), בבית ותיקי הגליל ותחת כיפת השמיים. בין התלמידים ניתן יהיה לשמוע את אושרי שתיל, בת קיבוץ “הגושרים”. צבי וחברי ההרכב ינחו את הקונצרטים, יכירו לקהל את הכלי המופלא הזה, הפורט על מיתרי הלב וינגנו בכל קונצרט מגוון שונה של יצירות מקוריות ועיבודים להרכבים שונים: קטעים מתוך הסוויטות לצ’לו של באך, פולונז של דויד פופר, עיבודים לשירים של יוני רכטר ועוד. סיבוב הקונצרטים אמור היה להיחתם בקונצרט חגיגי במסגרת פסטיבל “שיר הודיה” במלון פסטורל, אך למרבה הצער, בשל החמרת ההגבלות, לא ניתן לקיים את תכנית סו