בית ספר חדש יוקם סמוך לקיבוץ יראון

מועצה אזורית הגליל העליון מקדמת הקמתו של בית ספר יסודי חדש שייקרא, רמת יראון. בית הספר החדש יחליף את בית הספר הקיים בקיבוץ יראון

סיור בשטח המיועד להקמת בית הספר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה להפקדה את התוכנית להקמת בית ספר יסודי חדש – ‘רמת יראון’ – בסמוך לקיבוץ יראון. באופן נדיר למדי, האישור ניתן פה אחד, לאחר שכל משרדי הממשלה והגופים הירוקים השתכנעו בחשיבות התוכנית ותמכו באופן בו הוכנה.

הגופים כגון משרד החינוך ומשרד הביטחון, קק”ל ורט”ג, הפכו לשותפים למהלך ומסייעים בקידומו. במהלך הדיון חלקו הגופים השונים שבחים למועצה על האלמנטים האדריכליים של תכנון ביה”ס ועל ההתייחסות המתקדמת לערכי חינוך, אקולוגיה ושימור.  

אוהד לבנת, מהנדס המועצה האזורית הגליל העליון: “במרכז הארץ, רוב התשתיות מרוכזות בקרבה גדולה יחסית, אך לא כך הדבר בצפון. אין מה לעשות, להתיישבות בקו העימות יש מחיר ועל הממשלה להבין זאת ולקדם מדיניות הולמת.

“לכן אני שמח, שלמרות ההתנגדות הראשונית של משרדי ממשלה וגופים ירוקים, הצלחנו לשכנעם בחשיבות של הקמת בית ספר חדש במקום שדרוג בית ספר קיים ושל הקמתו דווקא ברמת יראון ולא במקום אחר. במונחי מועצה בגודל שלנו, מדובר בפרויקט אסטרטגי גדול ואני שמח שאנו מקדמים אותו בהתאם ללוחות הזמנים.”    

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “אחת ממטרות המועצה המוצהרות היא חיזוק ההתיישבות בפריפריה. כחלק מכך, המועצה מעודדת את הצמיחה הדמוגרפית ביישובים, בין השאר ע”י בניית תשתיות חינוך ותרבות מתקדמות.

“המועצה שלנו מחויבת בראש ובראשונה לתושביה, אך גם לתושבי הסביבה ולכן לקחנו על עצמנו להוביל מהלך אזורי אשר ייתן מענה תשתיתי ופדגוגי איכותי לתושבי רכס רמים. היעד שהצבנו לפתיחת ביה”ס – ספטמבר 2022 – הינו שאפתני ביותר, אך אני מאמין שניתן לעמוד בו, כל עוד כלל הגופים המעורבים ייכנסו מתחת לאלונקה ויעשו את עבודתם בצורה מיטבית”.