המושב התיירותי הראשון בארץ מתחדש

המועצה האזורית מרום הגליל מקדמת תוכנית מתאר לבניית הרחבה קהילתית במושב אמירים. התהליך מתבצע בשיתוף ועדת היגוי של התושבים.

השבוע יצא לדרך תהליך שיתוף הציבור של תכנית בניין העיר (תב”ע) החדשה של אמירים. בפגישה לקח חלק האדריכל שנבחר לתכנן את התב”ע, אדר’ דני קידר, אשר נפגש עם ועדת ההיגוי מטעם אמירים ועם אנשי מחלקת ההנדסה של המועצה האזורית מרום הגליל. 

בשלבים הראשונים תיבחן היתכנות הפרויקט ויוצגו חלופות שונות להרחבת היישוב. הסיבה לקיום תהליך של שיתוף הציבור בליווי אדריכל, היא כי סוגיות כבדות משקל כגון אופי ההרחבה, גודלה, סגנון המגרשים וכד’, מחייבים שקיפות רבה ושיתוף נרחב של ציבור התושבים. 

מושב אמירים נוסד ב-1958 והיה הישוב ראשון מסוגו בארץ בו קידמו תזונה בריאה, צמחונית-טבעונית, הימנעות מעישון, מריסוסים כימיים וכו’. אמירים היה גם המושב הראשון שבו הוקמו צימרים בשנת 1965. באותה תקופה לא היו טלפונים בבתי התושבים, ומי שרצה לנפוש באמירים היה מתקשר למזכירות המושב.

מושב אמירים היה הסנונית הראשונה לענף התיירות הכפרית, שמאז הלך והתפתח והפך להיות עוגן כלכלי להרבה מושבים וקיבוצים. התחרות בענף הזה גברה, וכדי להמשיך להיות אטרקטיבי, צריך להתחדש. 

זו אחת הסיבות שהצריכו הכנת תוכנית מתאר חדשה למושב. התהליך התכנוני של התוכנית צפוי לארוך כשלוש עד חמש שנים – אולם בסיומו יוכל היישוב לבנות הרחבה, להקים בתים חדשים, לצמוח ולשגשג כקהילה, והכל באופן מוסדר ואיכותי. בינתיים יוכלו תושבי אמרים והסביבה ליהנות מבית העם המשודרג, ששיפוצו המקיף, בעלות של כשני מיליון שקלים, צפוי להסתיים בעוד כחודש. 

עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל: “ברצוני לברך את תושבי אמירים על התנעתו של תהליך ארוך ומורכב, אך מחויב המציאות. כאמור, מדובר בתהליך ארוך – שיתוף הציבור צפוי להתקיים עד סוף השנה, או תחילת השנה הבאה”.