שביל ישראל לאופניים יעבור בגולן

הנתיב של שביל האופניים הארצי, אותו מקדמים גופים כמו קק”ל, רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות, יעבור ברמת הגולן ובקצרין.

כולם מכירים את שביל ישראל שמיועד להולכי רגל, ורבים גם צעדו לארכו. השביל הזה מתחיל במטולה ועובר בגליל העליון ומשם ממשיך דרומה. רמת הגולן לא נכללת בשביל הזה, ולכן יש שביל נפרד שנקרא, “שביל הגולן”.

בימים אלה מתגבשת תוכנית חדשה של שביל ישראל, אולם לא להולכי רגל, אלא לרוכבי אופניים. בניגוד לשביל ישראל להולכי רגל, שביל ישראל לאופניים יעבור ברמת הגולן, וממנה ימשיך דרומה.

בהודעה שפרסמה המועצה האזורית גולן נאמר: “לאחר מאמצי שכנוע ועבודת הכנה משותפת עם ראש מועצה מקומית קצרין, דימי אפרצב, הוחלט בישיבה שהתקיימה ביום שלישי בערב, עם מנכ”ל מינהל מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, ומשתתפים רבים נוספים, 

“על הקמת שביל לטובת רוכבי האופניים-ענף ספורט פופולרי מאוד, שביל אשר חוצה את ישראל כולה ויחל בחרמון שבצפון הארץ ויגיע עד דרומה. חלק נכבד משביל זה-מסלול רכיבה בין יומיים, יהיה אצלנו כאן, בגולן”.

בזמנו, כשהוקם שביל הגולן, הוא לא עבר בקצרין, והדבר גרם לעימות בין ראש המועצה המקומית קצרין, סמי בר לב, לבין ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה.

מאז התחלפו ראשי המועצות, וכיום ראש המוע”ז גולן הוא חיים רוקח, וראש המועצה המקומית קצרין, הוא דימי אפרצב. השניים הגיעו להבנה ששביל ישראל לאופניים יעבור גם בקצרין, והדבר אושר גם על ידי הגורמים המופקדים על הפרויקט.

בעקבות זאת פרסם אפרצב הודעה בה כתב: “ממהר לשתף אתכם שאחרי חודשיים של טיפול ממוקד ועיקש בעניין תוואי שביל ישראל לאופניים, היום הצלחנו לשכנע (!!) ששביל ישראל לאופניים, הקטע הצפוני, יעבור בגולן ובקצרין!! 

“זאת הצלחה גדולה מאוד מכמה סיבות:
פרויקט ארצי גדול יעבור דרכינו. השביל כאן יהיה שביל רכיבת שטח אתגרית – זאת בשורה אדירה ליצירת תשתית חשובה לפיתוח ענף שלם של תיירות אקסטרים וספורט אתגרי בקנה מידה ארצי וגם בין לאומי!!
אורך השביל מתוכנן ליומיים של רכיבה עם יצירת תנאים לקמפינג וכפרי הנופש, הקיימים ומתוכננים אצלנו!!”

לאפרצב יש גם עניין אישי ורגשי בפרויקט. רכיבת שטח באופניים היא העיסוק הספורטיבי שלו בשעות הפנאי, לכן הוא סיכם ואמר: “אני מאוד שמח שהצלחנו. זהו אחד מימי השיא שלנו ושלי באופן אישי”.